خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو خبر داد؛

احداث٣٣ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در پنج سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۹۴

همزمان با احداثظرفیتهای جدید نیروگاهی در کشور، تبدیل ١۶ هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی نیز در دستورکار قرار گرفته است.

صنعت برق ایران با هدف افزایش ظرفیت تولید، برنامه‌های گسترده‌ای را برای احداثنیروگاه‌های جدید هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از شانا، قائم‌مقام وزیر نیرو اظهار کرد: همزمان با احداثظرفیتهای جدید نیروگاهی در کشور، تبدیل ١۶ هزار مگاوات نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی نیز در دستورکار قرار گرفته است.

ستار محمودی افزود: ایجاد ١٠٠٠ مگاوات ظرفیت نیروگاهی از انرژیهای تجدیدپذیر و کاهش تلفات و مدیریت مصرف، بازار گسترده‌ای را برای صنعت برق کشور و به طور مشخص شرکتهای بخش خصوصی فراهم کرده است.

وی با بیان این که صنعت برق جزو پایه‌های اصلی پیشرفت و توسعه‌یافتگی کشور است گفت: توسعه صنعت برق ایران می تواند در خروج از شرایط رکود نقش آفرین بوده و تاثیر گذار باشد.

محمودی با اشاره به توانمندیهای ایجاد شده در صنعت برق کشور، گفت: در حوزه توزیع نیرو به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و در حوزه‌های تولید و انتقال نیز به‌ترتیب به ٨٠ و ٩٠ درصد خودکفایی رسیده‌ایم که اینها حاصل تلاش و سرمایه‌گذاری جانی و مادی است.

وی با بیان این که سنگ‌بنای اقتصاد مقاومتی، صنعت برق است، تصریح کرد: این صنعت، عرصه کسب‌وکار، اشتغال، امنیت و حیات است.

محمودی با اشاره به محدودیت منابع مالی برای اجرای طرحهای نیروگاهی، گفت: به‌دلیل کمبود منابع مالی روند احداثنیروگاههای جدید مطلوب نیست و باید با تامین منابع مالی جدید بویژه در بودجه سال آینده روند ساخت و تکمیل نیروگاهها را شتاب داد تا بتوانیم به هدفهای پیش بینی شده در صنعت برق دست یابیم.

قائم‌مقام وزیر نیرو ادامه داد: توسعه صنعت برق کشور نیارمند تلاش بیشتر بخش خصوصی است و در این مسیر دولت نیز از بخش خصوصی توانمند کشور حمایت می کند.

وی افزود: صنعت برق و صنایع پشتیبان آن جزو صنایع پیشرو هستند و راههای رسیدن به هر پیشرفتی، چالشهای خاص خود را دارد اما می توان با همکاری و تعامل چالشهای موجود را برطرف کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز