خبرگزاری کار ایران

تفاهم نامه همکاری اقتصادی ایران و ارمنستان پس از دو سال وقفه امضا شد

وزیر نیرو: روابط اقتصادی ایران و ارمنستان توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۰۳

با وجود همکاری‌های مثبت سیاسی ضرورت داشت که همکاری‌های تجاری، ‌بازرگانی و اقتصادی هم به پای روابط سیاسی برسد / با اهتمام وزیر انرژی ارمنستان و تلاش موسسات ایرانی در این دو روز به تفاهم نامه و اسناد مورد قبول دو طرف دست خواهیم یافت و این اسناد روابط دو کشور را گسترش می دهد.

امروز پس از دو سال وقفه تفاهم نامه همکاری اقتصادی ایران و ارمنستان امضا شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان با ابراز خرسندی از برگزاری این کمیسیون مشترک اظهار داشت: بعد ازوقفه دو ساله در ملاقات ومذاکرات دو طرف قرار شد که قبل از پایان سال میلادی اجلاس برگزار شود لذا ظرف امروز و فردا شاهد برگزاری آن خواهیم بود.


وی با بیان اینکه ایران و ارمنستان روابط سیاسی خوبی دارند و همواره تلاش کرده‌اند در جهت همگرایی منطقه‌ای فعالیت داشته باشند تصریح کرد: با وجود همکاری‌های مثبت سیاسی ضرورت داشت که همکاری‌های تجاری، ‌بازرگانی و اقتصادی هم به پای روابط سیاسی برسد.


وزیر نیرو ادامه داد: در کمیسیون امروز که با حضور معاونان، ‌ وزرا، مدیران سازمان‌های مختلف دو طرف برگزار می‌شود پنج کمیته خواهیم داشت که از جمله آنها کمیته حمل و نقل، شهرسازی و ارتباطات، کمیته بانک‌های سرمایه‌گذاری تجاری وصنایع، کمیته نفت، گاز، برق و محیط زیست، ‌کمیته فرهنگی، گردشگری و بهداشت، کمیته فعالیت مشترک در زمینه احداثنیروگاه برق و آبی خواهد بود.


وی خاطر نشان کرد: با اهتمام وزیر انرژی ارمنستان و تلاش موسسات ایرانی در این دو روز به تفاهم نامه و اسناد مورد قبول دو طرف دست خواهیم یافت و این اسناد روابط دو کشور را گسترش می دهد.

چیت چیان در پاسخ به اینکه تمدید قرارداد ساخت نیروگاه مگری کدام گزینه ها دچار تغییر می شوند گفت: با توجه به آورد رودخانه ارس و تغییرات در طبیعت، در وضعیت نیروگاه بازنگری صورت می گیرد و پیشنهاد خود را دراین زمینه به ارمنستان اعلام کرده ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز