خبرگزاری کار ایران

دشتی:

سرمایه گذاری ۶ میلیارد یورو برای طرح‌های جدید هلدینگ خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۵۶

در حال حاضر پتروشیمی برزویه بزرگ‌ترین واحد آروماتیک خاورمیانه در اختیار هلدینگ خلیج فارس است و پلیمرهای مهندسی در این شرکت ساخته می‌شود ۳۰ درصد محصولات PVC و بطور کل ۴۰ درصد محصولات پتروشیمی در هلدینگ تولید می‌شود.

دشتی از تعریف ۶ میلیارد یورو سرمایه گذاری از محل فروش محصولات و سهام برای طرح‌های جدید خبر داد و گفت: پالایشگاه بیدبلند ۲ که طبق نظر زنگنه به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد، قرار است ظرف ۳.۵ سال آینده راه اندازی شود.

عبدالرسول دشتی، مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس با حضور در خبرگزاری ایلنا و در نشستی صمیمانه ضمن معرفی مجموعه هلدینگ خلیج فارس گفت: مجموعه‌ای از شرکت‌های زیان ده در هلدینگ خلیج فارس جمع شده‌اند در حالی که قبلا کسانی را که می‌خواستند اخراج کنند وارد این مجموعه می‌شدند تا فقط یک پستی داشته باشند اما در حال حاضر حرکت خوبی شروع شده و ۱۵ شرکت برنامه ریزی و ۶۰ شرکت در مجموعه سهام این شرکت قرار گرفتند.


وی از تعریف ۶ میلیارد یورو سرمایه گذاری از محل فروش محصولات و سهام برای طرح‌های جدید خبر داد.


دشتی اظهار داشت: طرح‌هایی مثل ونیران(ایران - ونزوئلا)، هرمز(ایران - عمان) و هنگام را که بلا تکلیف بود دوباره به زیر مجموعه هلدینگ وارد کردیم.


وی همچنین گفت: در حال حاضر تولید این مجموعه ۷ درصد افزایش پیدا کرده است.


مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس پروژه گاز پالایشگاه بیدبلند ۲ با برآورد بودجه ۳ میلیارد دلار که ۱۲ یا ۱۳سال پیش همزمان با پتروشیمی پارس ساخت آن آغاز شده و همچنان بلاتکلیف مانده بود. طبق نظر زنگنه به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و قرار است ظرف ۳.۵ سال آینده راه اندازی شود.


وی تصریح کرد: در حال حاضر پتروشیمی برزویه بزرگ‌ترین واحد آروماتیک خاورمیانه در اختیار هلدینگ خلیج فارس است و پلیمرهای مهندسی در این شرکت ساخته می‌شود ۳۰ درصد محصولات PVC و بطور کل ۴۰ درصد محصولات پتروشیمی در هلدینگ تولید می‌شود.

دشتی گفت: ۱۱ درصد سهم بازار بورس در اختیار هلدینگ است که به گفته مسولان بورس اگر نبود این بازار دچار خلا می‌شد.


وی در خصوص واگذاری‌ها نیز گفت: بخش‌هایی که باید واگذار می‌شد واگذار شده است به طوری که ۵ درصد عرضه عمومی، ۲ تا ۱۷.۵درصد واگذار شده و ۴۰ درصد بابت سهام عدالت و ۱۹.۵درصد نیز در اختیار وزارت نفت و صنایع ملی پتروشیمی است ضمن اینکه بخشی نیز بعنوان سهام ترجیحی کارکنان در نظر گرفته شده است.


دشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چشم انداز مثبتی برای کودهای اوره داریم به طوری که چین و هند مشتری این محصول هستند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس فعالیت خود را از شهریور سال ۱۳۸۹ آغاز نمود. این شرکت با دارا بودن ۱۵ شرکت تولیدی و خدماتی به عنوان بزرگترین هلدینگ پتروشیمی خاورمیانه شناخته می‌شود. سهام این شرکت در سال ۱۳۹۱ وارد بورس اوراق بهادار تهران شد و در حال حاضر شرکت دارای بیشترین ارزش بازار بورس است.

عمده سهام پتروشیمی خلیج فارس متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بوده و خود دارای ۱۵ شرکت زیرمجموعه تولیدی و خدماتی است که عبارتند از:

شرکت پتروشیمی شهید تندگویان(۷۵٪)
شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی
شرکت پتروشیمی اروند(۸۰٪)
شرکت بازرگانی پتروشیمی(۴۹٫۹۹٪)
شرکت پتروشیمی بندرامام(۷۰٪)
شرکت پتروشیمی بین‌الملل NPCI
شرکت پتروشیمی فجر(۷۰٪)
شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات ماهشهر
شرکت پتروشیمی بوعلی سینا(۷۰٪)
شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد
شرکت پتروشیمی خوزستان(۷۰٪)
شرکت ره آوران فنون پتروشیمی
شرکت پتروشیمی نوری(۷۶٫۵۵٪)
شرکت پتروشیمی مبین
شرکت پتروشیمی پارس(۶۰٪)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز