خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

تلاش مجلس برای افزایش بودجه بخش نفت / چاه‌های نفت باید صیانت شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۶۹

در بودجه ۹۴ میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز بابت فروش اوراق مشارکت به وزارت نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و دفاع اختصاص می‌یابد که در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود و نفت هم در پروژه‌های بالادستی از جمله میادین مشترک می‌تواند از آن استفاده کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مناسب جهت صیانت از چاه‌های نفت، ابراز امیدواری کرد که مجلس بتواند راه‌های برای افزایش بودجه صنعت نفت پیدا کند.

حسین امیری خامکانی، نماینده مردم زرند و کرمان در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی رقم اختصاص یافته به بخش نفت در بودجه ۹۴، گفت: بودجه نفت همانند سال‌های گذشته ۱۴.۵درصد در نظر گرفته شده با این تفاوت که امسال دولت فروش به پالایشگاه‌های داخلی را هم درنظر گرفته است یعنی بودجه این بخش از مجموع فروش به خارج و داخل خواهد بود که شرکت ملی نفت بعد از ورود به خزانه دولت می‌تواند این درآمد را برداشت کند و در پروژه‌های بالادستی نفت خرج می‌شود.

وی ادامه داد: در بودجه ۹۴ میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز بابت فروش اوراق مشارکت به وزارت نفت، نیرو، جهاد کشاورزی و دفاع اختصاص می‌یابد که در پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود و نفت هم در پروژه‌های بالادستی از جمله میادین مشترک می‌تواند از آن استفاده کند.

این نماینده مجلس در خصوص مناسب بودن رقم در نظر گرفته شده برای بخش نفت، تصریح کرد: با توجه به قیمت نفت امیدواریم در مجلس بتوانیم راهکارهای دیگری نیز پیدا کنیم که صنایع بالادست نفت لطمه نخورند و تقویت شوند.

وی تاکید کرد: صنایع بالادست نفت باید تولید صیانت شده داشته باشند چرا که اگر چاه‌های نفت لطمه بخورند در آینده دچار مشکل می‌شویم لذا باید بودجه این صنعت کشور مناسب دیده شود.

خامکانی خاطرنشان کرد: همانگونه که وزیر نفت در اجلاس اوپک نیز اعلام کرد صادرات و تولید ایران زیر سهم خودمان است لذا باید تلاش کنیم تولید را افزایش دهیم و در عین حال چاه‌ها صیانت شده باشد یعنی اگر تزریق آب و گاز نیاز باشد انجام شود که لطمه نخورند و امیدواریم با پیش بینی که دولت در بودجه کرده بتوانیم صنعت نفت را اداره کنیم.

وی یادآور شد: رقم در نظر گرفته شده برای بخش نفت بستگی به قیمت جهانی فروش آن دارد لذا با توجه به اینکه باید تولید صیانتی داشته باشیم و همچنین چاه‌ها حفظ شود، امیدواریم در مجلس راه‌های تقویت بودجه نفت را پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز