خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران:

قیمت نفت سنگین ایران متناسب با بازار کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۰۷۰

قیمت نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی متناسب با شرایط بازار کاهش یافته است و ارتباطی به رقابت میان کشورهای عضو اوپک ندارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: قیمت نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی متناسب با شرایط بازار کاهش یافته است و ارتباطی به رقابت میان کشورهای عضو اوپک ندارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، سیدمحسن قمصری با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت سنگین ایران در بازارهای جهانی به دلیل شرایط حاکم بر بازار نفت بوده است، افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت در بازاهای جهانی، ایران نیز قیمت نفت سنگین خود را کاهش داد و این به معنی تخفیف به مشتریان نیست.

وی در این باره که بعضی از کشورهای عضو اوپک برای حفظ مشتریان آسیایی خود؛ قیمت نفت را کاهش داده اند آیا ایران نیز قیمت نفت خود را کاهش داده است، اظهار داشت: قیمت نفت به صورت ماهانه اعلام می شود و بر اساس شرایط بازار نوسان دارد.

به گفته قمصری، با کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی طبیعی است که قیمت نفت ایران هم متناسب با بازار کاهش می یابد که این موضوع دلایل فنی دارد و ارتباطی به رقابت میان کشورهای عضو اوپک با هم ندارد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره دلایل فنی این کاهش نیز گفت: وضع اقتصادی، عرضه و تقاضا بازار و قیمتهای فرآورده های که هم اکنون در بازار عملیاتی وجود دارد برخی از این دلایل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز