خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در پاسخ به ایلنا:

نشست اضطراری اوپک ممکن است قیمت‌ها را بدتر کند / قیمت نفت طرح‌های اکتشافی را با چالش مواجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۴۶

کاهش قیمت نفت وضع پالایشگاه‌ها را بد نکرده اما در مورد طرح‌های اکتشافی جدید مشکل داریم که باید راه جدیدی برای آنها پیدا کنیم.

وزیر نفت گفت: مجموعه‌ای از عوامل از جمله نفت شیل، عرصه و تقاضا و همچنین عوامل سیاسی در کاهش قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه اولین کنفرانس اقتصاد ایران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا تنها غیر اقتصادی شدن شیل اویل‌ها دلیل کاهش قیمت نفت است گفت: مجموعه‌ای از عوامل از جمله نفت شیل عرصه و تقاضا و همچنین عوامل سیاسی در کاهش قیمت نفت تاثیرگذار بوده است.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا در خصوص اینکه آیا رقم بودجه اختصاص یافته به نفت برای طرح‌های توسعه‌ای مناسب است یا خیر اظهار داشت: با این رقم هزینه‌های جاری را هم به زحمت می‌دهیم که با کاهش قیمت نفت میزان ۱۴.۵ درصد اختصاص یافته به بخش صنعت نفت حتی به زیر ۸ درصد هم رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال ایلنا که با کاهش قیمت نفت برای طرح‌های توسعه‌ای نفت چه اتفاقی می‌افتد خاطرنشان کرد: کاهش قیمت نفت وضع پالایشگاه‌ها را بد نکرده اما در مورد طرح‌های اکتشافی جدید مشکل داریم که باید راه جدیدی برای آنها پیدا کنیم.

زنگنه همچنین در پاسخ به دیگر سوال ایلنا در خصوص پیشنهاد لوک اویل برای ورود به میدان نفتی اناران، اظهار داشت: تا وقتی تحریم هست ورود پیدا نمی‌کند و فقط در حد پیشنهاد باقی مانده و وارد مذاکره نمی‌شود.

زنگنه در ادامه در خصوص دیپلماسی نفتی ایران برای افزایش قیمت نفت گفت: آنچه مهم است نشان دادیم که با کاهش قیمت نفت از مواضع‌مان کوتاه نمی‌آییم و آنها را تغییر نمی‌دهیم و هر میزان کاهش یابد مقاومت می‌کنیم اما راهکارهای دیگری از جمله اجماع‌سازی درون اوپک، ادامه تماس با غیراوپکی‌ها، کنترل عرضه، عدم اضافه عرضه در بازار و همچنین اقدامات سیاسی باید اعمال کنیم.

وی در خصوص اینکه قیمت نفت تا چه میزان کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد: هیچ کس نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند.

زنگنه در خصوص نشست اضطراری اوپک نیز تصریح کرد: نشست اضطراری به خودی خود مساله را حل نمی‌کند مهم این است که اعضای اوپک به اجماع برسند و اقدامی در جهت کاهش تولید انجام دهند و نشست اضطراری فقط این تصمیم را رسمیت می‌بخشد لذا جلسه به خودی خود منجر به کاهش تولید نمی‌شود حتی ممکن است قیمت‌ها را بدتر کند.

زنگنه درباره پیوستن روسیه به اوپک هم گفت: روسیه به اوپک نمی آید.

وی در خصوص تصمیم‌ها در زمینه تغییر ساختار اوپک و اضافه شدن اعضای جدید به این سازمان اظهار داشت: این مساله مشکلی را حل نمی‌کند چون این کشورهایی که اضافه می‌شوند ظرفیت تولیدی کمی دارند و اثرگذار نیستند.

زنگنه در خصوص اینکه آیا به دنبال افزایش تولید هستید تاکید کرد: اگر تحریم برداشته شود، حتم همین طور خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز