خبرگزاری کار ایران

مدیر پ‍ژوهش و فناوری شرکت ملی نفت:

به ازای تولید ۴.۲ میلیون بشکه نفت، ۴۵۰ هزار بشکه آب آلوده به محیط زیست تحویل می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۷۸۲

در حوزه حفاری نیز میزان کنده‌ها در سال ۶۰۰ هزار تن است که برای ایجاد چاه‌های جدید اتفاق می‌افتد لذا در این عملیات اکتشاف و حفاری باید با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور و لزوم توسعه آنها چالش‌های زیست‌محیطی را نیز در نظر بگیریم.

مدیر پ‍ژوهش و فناوری شرکت ملی نفت به نقش فناوری‌های جدید در حوزه مدیریت در دنیا اشاره کرد و گفت: چنانچه از این فناوری‌ها در مدیریت مواد زائد استفاده شود شاهد کاهش تولید مواد زائد و به حداقل رساندن آنها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی عمادی مدیر پ‍ژوهش و فناوری شرکت ملی نفت در دومین کنفرانس نقش پژوهش و فناوری نوین در مدیریت مواد زائد صنعت نفت با بیان اینکه آلودگی یکی از مهمترین مسائل بشری و یکی از حادترین مشکلات تمدن بشری است گفت: برای توسعه پایدار ناچاریم که به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم که در این راستا یکی از مهمترین مسائل زیست محیطی، توجه به صنایع نفت و گاز و منابع هیدروکربوری است.


وی با بیان اینکه باید از مراحل اکتشاف و حفاری تا استخراج و تولید و تا رسیدن به مرحله پالایش و پخش مسائل زیست محیطی مد نظر قرار گیرد گفت: در حال حاضر به ازای هر بشکه نفت که تولید می‌شود درصدی نیز آب همراه دارد یعنی با تولید ۴.۲ میلیون بشکه نفت ۴۵۰ هزار بشکه آب آلوده به نفت تولید به محیط زیست می رود که روز به روز این میزان در حال افزایش است.


عمادی ادامه داد: در حوزه حفاری نیز میزان کنده‌ها در سال ۶۰۰ هزار تن است که برای ایجاد چاه‌های جدید اتفاق می‌افتد لذا در این عملیات اکتشاف و حفاری باید با توجه به ذخایر عظیم نفت و گاز در کشور و لزوم توسعه آنها چالش‌های زیست‌محیطی را نیز در نظر بگیریم.


وی با بیان اینکه چنانچه مسائل زیست‌محیطی را در نظر نگیریم و مدیریت صحیح به روی مواد زائد نداشته باشیم ۱۰ تا ۱۰۰ برابر هزینه به خودمان تحمیل کرده‌ایم.


وبه نقش فناوری‌های جدید در حوزه مدیریت در دنیا اشاره کرد و گفت: چنانچه از این فناوری‌ها در مدیریت مواد زائد استفاده شود شاهد کاهش تولید مواد زائد و به حداقل رساندن آنها خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز