خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت خبر داد:

۲۰۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۳۳

با بهره برداری از فاز های دارای اولویت نخست پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز کشور ۲۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت در جمع اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با بهره برداری از فاز های دارای اولویت نخست پارس جنوبی ظرفیت تولید گاز کشور ۲۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب به منظور شرکت در جلسه مشترک این کمیسیون و وزارت نفت وارد عسلویه شدند و و در بدو ورود مورد استقبال مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس قرار گرفتند.

جلسه مشترک کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت با حضور اعضای این کمیسیون، وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیر عامل نفت و گاز پارس دقایقی پیش در سالن جلسات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ضمن خوش آمدگویی به اعضای کمیسیون انرژی و کمیسون تلفیق مجس شورای اسلامی، میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) را تبریک گفت و افزود: نتایج تلاش های صورت گرفته در پارس جنوبی حاصل کار مهندسان و متخصصان ایرانی است و بدون شک افتخار ایجاد تمدن عظیم صنعتی در پایتخت انرژی ایران در این مقیاس نیز متعلق به جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وزیر نفت ادامه داد: سال گذشته در اولین بازدید از پارس جنوبی به این نتیجه رسیدیم که لازم است تعدادی از فازهای که دارای نسبتاً پیشرفت مناسبی هستند را اولویت بندی کنیم و در همین راستا نیز اولویت های اول و دوم فاز های پارس جنوبی مشخص شدند.

زنگنه در توضیح این اولویت بندی گفت: در سال گذشته ۱۷ فاز پارس جنوبی به حال خود رها شده بودند و هیچ کدام از این فازها نیز به بهره برداری نرسیده بودند و این در شرایطی بود که ما در سال گذشته(سال ۹۲) ۶۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز مایع داشتیم که با ادامه روند سال های گذشته، امکان رفع این نیاز در بخش انرژی برای کشور میسر نبود.

وی ادامه داد: ۲۷ میلیارد متر مکعب سوخت مایع نیز در نیروگاه ها مصرف می شد که با این وضعیت رقم قابل توجه ای از سرمایه کشور که قابل بهره برداری بود و می توانست از این محل برای کشور ارزش افزوده داشته باشد، بر روی زمین مانده بود.

وزیر نفت تصریح کرد: در گام اول فاز های ۱۲،۱۵ و ۱۶،۱۷ و ۱۸ به عنوان فازهای اولویت نخست مشخص شدند و طی روزهای گذشته نیز سکوی c فاز ۱۲ نیز وارد مدار شد که با بهره برداری کامل از فاز ۱۲ پارس جنوبی بیش از ۸۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.

زنگنه افزود: هیچگاه در تاریخ صنعت نفت فعالیت ۷ عرشه دریایی و و ۱۴ ترین(train) خشکی به صورت همزمان در جریان نبوده است و در حال حاضر پارس جنوبی در اوج افتخار خود از لحاظ حجم فعالیت های در حال انجام قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز