خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش وزارت نیرو خبر داد:

تحول در بخش تحقیقات و پژوهش صنعت آب و برق

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۵۱

بازوهای پژوهشی وزارت نیرو مکلف هستند حداکثر ۳۰ درصد از طرح‌های تحقیقاتی را انجام دهند و مابقی ازطریق دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش وزارت نیرو از تحول در بخش تحقیقات و پژوهش صنعت آب و برق خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، حسین بنکداری، اظهار داشت: تغییر ساختار مناسبی در مجموعه تحقیقات صنعت آب و برق در زمینه محور فعالیت‌های دو بازوی تحقیقاتی وزارت نیرو یعنی پژوهشگاه نیرو و موسسه تحقیقات آب صورت گرفته است.

وی افزود: نیازهای امروز کشور و دست‌یابی به فناوری‌های روز جهان می‌طلبد که از انجام خرده‌کاری و طرح‌های کوچک توسط این دو بازو پرهیز کنیم و در این راستا تصمیم گرفته شده است فقط مدیریت تحقیقات به این دو بخش واگذار شود.

وی ادامه داد: در همین راستا، این دو بازو تنها طرح‌هایی را که امکان اجرای آنها توسط دیگر نهادهای پژوهشی وجود ندارد، انجام دهند.

وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط تنگاتنگی باید بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های دانشگاهی جهت اجرای طرح‌های تحقیقاتی صنعت آب و برق بهره‌مند شویم.

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش وزارت نیرو اظهار داشت: بازوهای پژوهشی وزارت نیرو مکلف هستند حداکثر ۳۰ درصد از طرح‌های تحقیقاتی را انجام دهند و مابقی ازطریق دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود.

وی تصریح کرد: برای طی کردن ایده تا پدیده در یک طرح به یک نهاد وابسته به وزارت نیرو که متولی مدیریت آن باشد، نیازمند هستیم که با تدابیر اندیشیده شده، موسسه تحقیقات آب و پژوهشگاه نیرو این کار را برعهده گرفته‌اند.

بنکداری یکی از اهداف کلان شورای آموزش را احصای فناوری‌های روز در صنعت آب و برق دانست و گفت: تعدادی از طرح‌های فناورانه در دستورکار قرار گرفته است که می‌توان در بخش برق به سامانه‌های انتقال برق با ظرفیت بالا، پیل سوختی، توربین باد، توربین گاز، موتورهای الکتریکی پیشرفته و… و همچنین در زمینه آب به سامانه‌های نوین تصفیه آب، سامانه‌های نمک‌زدایی آب، دیپلماسی آب و… اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز