خبرگزاری کار ایران

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

بخش خصوصی کار را کند پیش می‌برد / پیشنهادات NPC برای تامین مالی طرح‌های پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۵۱

بخش خصوصی هرچه زود‌تر به تولید برسد اقتصاد شکوفا‌تر شده، اشتغال ایجاد می‌شود و تورم کاهش یافته و خروج از رکود سرعت می‌گیرد لذا ما پیشنهاد کرده‌ایم که برای کمک به بخش خصوصی و تسریع در روند کار ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار در اختیار ما قرار گیرد تا خودمان به طرح ها تزریق کنیم.

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه بخش خصوصی پروژه‌ها کند انجام می‌دهد، گفت: اگر منابعی که قرار است از طریق صندوق توسعه ملی به طرح‌های پتروشیمی اختصاص داده شود در اختیار NPC باشد تا خود تزریق مالی انجام دهد کار‌ها با سرعت بیشتری به اتمام خواهد رسید.

محمد حسن پیوندی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص نحوه مدیریت ۶۷ طرح نیمه تمام پتروشیمی و تامین مالی آن‌ها، گفت: اگر منابع مالی در اختیار داشته باشیم طبیعی است که اول سراغ طرح‌هایی که پیشرفت بالاتری دارند برویم و بعد بتدریج به طرح‌هایی که در رده‌های بعدی هستند بپردازیم.

وی افزود: در حال حاضر طرح‌های نیمه تمام در دست بخش خصوصی است و بخش خصوصی برای سرعت انجام کار به کسی جواب پس نمی‌دهد ضمن اینکه سبد درآمدی را نگاه می‌کند بنابراین پروژه را کند اجرا می‌کند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه منابع صندوق توسعه ملی متعلق به بخش خصوصی است، تصریح کرد: بخش خصوصی هرچه زود‌تر به تولید برسد اقتصاد شکوفا‌تر شده، اشتغال ایجاد می‌شود و تورم کاهش یافته و خروج از رکود سرعت می‌گیرد لذا ما پیشنهاد کرده‌ایم که برای کمک به بخش خصوصی و تسریع در روند کار ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار در اختیار ما قرار گیرد تا خودمان به طرح ها تزریق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با در اختیار داشتن پولی که صندوق قرار است به خصوصی‌ها بدهد خودمان پروژه‌ها را مدیریت می‌کنیم و به تناسب پیشرفتشان پول تزریق می‌کنیم و کار را سرعت می‌دهیم و در مقابل محصولاتشان را وثیقه می‌گیریم تا زمانی که به تولید برسند و از طریق تولیدشان منابع صندوق را بازگرداند.

پیوندی در ادامه گفت: پیشنهاد دیگر اینکه صندوق توسعه ملی از طریق شرکت ملی پتروشیمی منابع را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا کنترل شوند و طرح‌ها را به موقع انجام دهند.

وی افزود: دنیا ما را می‌شناسند بنابراین می‌توانیم وام فاینانس بگیریم و کمک کنیم که به تولید برسند و در مقابل محصولاتشان را در اختیار بگیریم تا دولت هم نگران نباشد.

این مقام مسئول در خصوص نحوه سرمایه گزاری و تعامل با شرکت چینی در پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان نیز اظهار داشت: در این پروژه شرکت چینی شریک نمی‌شود فقط تامین فاینانس می‌کند و سودشان در این است که ۴۰ تا ۵۰ درصد از تجهیزات چینی استفاده می‌شود و حجم زیادی از کارخانجاتشان به کار می‌افتد.

وی با بیان اینکه انجام این پروژه تا ۳۶ ماه آینده به پایان می‌رسد، گفت: کمکی که صنایع ملی پتروشیمی به این پروژه کرده اینکه کمک کردیم ال سی باز شود چون فاینانس چین یک پکیج کامل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز