خبرگزاری کار ایران

یکپارچه‌سازی فرایند تأئید محصولات رنگ‌های صنعتی

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۸۴

پژوهشگاه صنعت نفت شیوه نامه جامعی را شامل دستورالعمل‌ها مختلف در رابطه با انتخاب تأئید صلاحیت، آماده سازی و اجرا و همچنین بازرسی رنگ‌های صنعتی را جهت بررسی و تصویب به کمیته مدیریت راهبردی خوردگی در معاونت مهندسی وزارت نفت ارائه دهد.

گروه پوشش طرح‌های جامعی را تحت نام ساماندهی سیستم‌های پوششی در واحدهای صنعتی شرکت‌های پتروشیمی، نفت و گاز انجام داده است و در این طرح ها سعی شده تا منشاء مشکلات موجود را شناسایی و راه‌حل‌های عملی و مناسب برای رفع آنها ارایه شود.

به گزارش ایلنا، با توجه به جایگاه پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان بازوی تحقیقاتی وزارت نفت، کارشناسان گروه پژوهش پوشش بازدیدهای متعددی را از بخش‌های صنعتی مختلف وزارت‌خانه به عمل آوردند و طی این بازدیدها با مشکلات سیستم‌های پوششی موجود که شامل تخریب زودهنگام و طول عمر مفید کوتاه است، مواجه شده‌اند.

به منظور رفع این معضلات، گروه پوشش طرح‌های جامعی را تحت نام ساماندهی سیستم‌های پوششی در واحدهای صنعتی شرکت‌های پتروشیمی، نفت و گاز انجام داده است و در این طرح ها سعی شده تا منشاء مشکلات موجود را شناسایی و راه‌حل‌های عملی و مناسب برای رفع آنها ارایه شود.


در همین راستا پژوهشگاه صنعت نفت درصدد برآمد تا ارزیابی کیفی محصولات تولید کنندگان رنگ‌های صنعتی مورد استفاده در وزارت نفت را طی یک طرح منسجم و یکپارچه انجام دهد و فهرستی به روز از محصولات با کیفیت مورد تأئید را برای استفاده مصرف‌کنندگان در شرکت‌های تابعه ثبت و در اختیار آنان قرار دهد؛ به منظور تحقق این کار جلسه هم‌اندیشی با عنوان ارزیابی کیفی محصولات تولید کنندگان رنگ‌های صنعتی در روز سه شنبه ۲۵ آذر ماه در محل پژوهشگاه برگزار شد.


در این هم‌اندیشی حدود ۷۰ نفر شامل نمایندگان شرکت‌های تولید رنگ های صنعتی، نماینده معاونت مهندسی وزارت نفت و همچنین نمایندگان شرکت اصلی حضور به هم رساندند.


در بخش اول این هم‌اندیشی محمود ترکی، رئیس پردیس انرژی و محیط زیست مواردی را در رابطه با جایگاه پژوهشگاه و اهمیت توجه به پوشش‌های صنعتی ارائه کرد. سپس جابر نشاطی، رئیس پژوهشکده حفاظت صنعتی به اهمیت مسئله حفاظت از خوردگی در صنعت نفت و مراحل تدوین سند جامع مدیریت خوردگی این صنعت پرداخت.


در ادامه این مراسم حمیرا شریعت پناهی، رئیس گروه پژوهش پوشش اهداف برگزاری این نشست و همچنین فرایند ارزیابی کیفی محصولات رنگ‌های صنعتی را تشریح کرد و سپس زمانیان نماینده معاونت مهندسی وزارت نفت سخنانی را در رابطه با اهمیت سند مدیریت خوردگی در وزارت نفت ایراد کرد.


بخش دوم نشست به ارائه نظرات و سؤالات شرکت کنندگان خصوصاً نمایندگان تولید کنندگان رنگ و پاسخگویی مسئولین کارشناس شامل: ترکی، نشاطی، شریعت پناهی، قنبرزاده، شادبختی و اکبری نژاد اختصاص داشت.


شرکت کنندگان ضمن استقبال از برگزاری چنین جلساتی خواستار اهتمام جدی به یکپارچه‌سازی فرایند تأئید صلاحیت محصولات رنگ‌های صنعتی در کل وزارت نفت شدند؛ علاوه بر این شرکت‌کنندگان بر اهمیت اولویت قرار دادن کیفیت محصولات در برابر قیمت، در مناقصات برگزار شده برای خرید محصولات رنگ‌های صنعتی و ارایه صلاحیت به پیمانکاران و مشاوران تاکید کردند.


نهایتاً توافق شد تا شرکت کنندگان فرم‌های استعلام ارزیابی فنی تولید کنندگان و ارزیابی کیفی محصولات را طی ۲ هفته تکمیل کرده و همچنین نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با بهبود و اصلاح فرم به گروه پژوهش پوشش ارائه نمایند تا از این نظرات استفاده شود.


علاوه بر این مقرر گردید پژوهشگاه صنعت نفت رایزنی‌های لازم را با سازمان‌های تابعه وزارت نفت برای اجرایی نمودن اهداف طرح انجام داده و همچنین شیوه نامه جامعی را شامل دستورالعمل‌ها مختلف در رابطه با انتخاب تأئید صلاحیت، آماده سازی و اجرا و همچنین بازرسی رنگ‌های صنعتی را جهت بررسی و تصویب به کمیته مدیریت راهبردی خوردگی در معاونت مهندسی وزارت نفت ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز