خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

کاهش قیمت نفت تا ابتدای ۲۰۱۶ ادامه دارد / مرگ ملک عبدالله تاثیری در قیمت نفت ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۶۴

تغییر پادشاه تاثیری در بازار نفت ندارد چرا که سیاست اقتصادی عربستان در حوزه قیمت گذاری کاملا همسو مواضع انرژی امریکاست.

کار‌شناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه تغییر پادشاه عربستان در قیمت نفت بی تاثیر است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان ۲۰۱۵ و اوایل ۲۰۱۶ که قیمت نفت همچنان کاهش خواهد یافت ضمن اینکه در اوایل ۲۰۱۶ رکود گسترده‌ای اقتصاد غرب را فرا خواهد گرفت.

حسین راغفر کار‌شناس مسائل اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر نشستن ملک سلمان بر مسند پادشاهی عربستانبر قیمت و بازار جهانی نفت، گفت: با تغییر پادشاه عربستان تغییر خاصی در بازار نفت رخ نمی‌دهد زیرا عربستان همیشه سیاست‌های عمومی نفتی امریکا را دنبال می‌کند و حتی سیاست این کشور توسط مقامات امریکایی تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه با حضور پادشاه جدید در مسند پادشاهی عربستان اتفاق خاصی در حوزه اقتصادی نمی‌افتد، افزود: در حال حاضر نقش انرژی‌های فسیلی در سبد انرژی مصرفی جهانی هر روز کم رنگ‌تر می‌شود لذا تغییر پادشاه تاثیری در بازار نفت ندارد چرا که سیاست اقتصادی عربستان در حوزه قیمت گذاری کاملا همسو مواضع انرژی امریکاست.

راغفر تصریح کرد: قیمت نفت متاثر از مسائل سیاسی بوده اگر اتفاق خاصی در سیاست کشور‌ها رخ ندهد پیش بینی می‌شود تا پایان ۲۰۱۵ و اوایل ۲۰۱۶ که قیمت نفت همچنان کاهش خواهد یافت ضمن اینکه در اوایل ۲۰۱۶ رکود گسترده‌ای اقتصاد غرب را فرا خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد در چشم انداز کوتاه مدت اگر اتفاق غیر مترقبه‌ای رخ ندهد شاهد جهش خاصی در قیمت نفت باشیم لذا آنچه مشخص است اینکه قیمت نفت در دامنه بین ۴۰ تا ۵۰ باقی خواهد ماند.

این کار‌شناس مسائل اقتصادی یادآور شد: چنانچه تحولات سیاسی در منطقه خاورمیانه یا امریکای لاتین منجر به نوعی به بی‌ثباتی در کشور‌ها شود و جریان تولید و صادرات نفت با اختلال روبرو شود افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهیم داشت اما در بلند مدت نقش انرژی‌های نو با توجه به اینکه فناوری‌های جدید به ثمر رسیده و در نتیجه منجر به کاهش شدت تقاضا برای انرژی‌های فسیلی می‌شود.

وی گفت: در آینده نزدیک مصرف انرژی فسیلی برای سوخت خودرو‌ها و گرمایش ساختمان‌ها و انرژی کارخانه‌ها به شد متحول خواهد شد و از اهمیت آن کاسته خواهد یافت.

راغفر تاکید کرد: ارزش و قدرت خرید سوخت‌های فسیلی در مقایسه با سال‌های قبل بیشتر نمی‌شود و از طرفی با انرژی نو جایگزین می‌شود لذا نقش انرژی فسیلی به شدت کاهش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز