خبرگزاری کار ایران

مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس در گفت‌وگو با ایلنا:

بنزین صادراتی پالایشگاه بندرعباس آخرین استانداردهای دنیا را داراست

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۴۵

بنزینی که در حال حاضر تولید می شود حداقل استانداردهای لازم را دارد یعنی میزان بنزن کمتر از یک درصد و آروماتیک کمتر از ۳۵ درصد است اما بنزینی که در پالایشگاه بندرعباس تولید خواهد شد آخرین استانداردهای دنیا را داراست.

مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس با اشاره به اینکه بنزین تولیدی پالایشگاه از آخرین استانداردهای دنیا برخوردار خواهد بود، گفت: ایران فعلا فاقد تکنولوژی شیرین سازی فرآورده های نفتی است اما از بروزترین تکنولوژی دنیا بهره می برد.

حمید شریف رازی مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص صادرات بنزین تولیدی در پالایشگاه بندرعباس، گفت: مقرر شده که با به بهره برداری رسیدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس بنزینی که در پالایشگاه بندرعباس تولید می شود صادر می شود اما چنانچه نیاز باشد به مصرف داخل کشور می رسد.

وی افزود: زمانی نفت خام از عراق وارد کشور شده و بعد از انجام عملیاتی تبدیل به بنزین کرده و صادر می کردند اما فعلا کشور ما بنزین صادر نمی کند.

شریف رازی در خصوص کیفیت بنزین تولیدی ایران تصریح کرد: بنزینی که در حال حاضر تولید می شود حداقل استانداردهای لازم را دارد یعنی میزان بنزن کمتر از یک درصد و آروماتیک کمتر از ۳۵ درصد است اما بنزینی که در پالایشگاه بندرعباس تولید خواهد شد آخرین استانداردهای دنیا را داراست.

شیرین سازی فراورده های نفتی با همکاری دو شرکت فرانسوی و دانمارکی

وی در خصوص اینکه آیا پروسه گوگرد زدایی در ایران انجام می شود یا خیر، توضیح داد: گوگردزدایی با فرایند هیدروژن و با استفاده از گاز آمین انجام می شود و تا بحال شرکت های ایرانی نتوانسته اند این کار را انجام دهند و شرکت های خارجی این کار را انجام می دهند.

مجری طرح افزایش تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس ادامه داد: مسئله نیاز ایران برای گوگردزدایی از فرآورده های نفتی ضعف محسوب نمی شود زیرا ما در پالایشگاه سرمایه گذاری می کنیم و باید از اطلاعات روز دنیا استفاده کنیم.

وی یادآور شد: ۲ تا ۳ درصد از سرمایه گذاری ما در پالایشگاه بیسیک دیزاین است لذا بهتر است که از به روزترین و بهترین تکنولوژی دنیا استفاده کنیم.

شریف رازی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروسه شیرین سازی فرآورده های نفتی یا گوگردزدایی در ایران توسط دو شرکت فرانسوی و دانمارکی انجام می شود.

یادآور می شود؛ طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده در پالایشگاه بندرعباس برای استحصال روزانه ۶ میلیون لیتر بنزین و ٧ میلیون و ٩٥٠ هزار لیتر گازوئیل با استاندارد بین المللی یورو ٥ اجرایی شده وتا نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز