خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران اعلام کرد:

اجرای ۲ سورتی پرواز جهت باروری ابرها در هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۷۹

دو سورتی پرواز در شرق و غرب تهران توسط مرکز باروری ابرها به‌مدت پنج ساعت اجرا شد که نتایج آن پس از بررسی و مقایسه اطلاعات با سایر ایستگاه‌های موجود در استان تهران و استان‌های هم‌جوار در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در هفته گذشته دو سورتی پرواز جهت بارورسازی ابرهای تهران به‌مدت پنج ساعت انجام گرفته است که نتایج این عملیات در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.


به‌گزارش ایلنا، خسرو ارتقایی اظهار داشت: در هفته گذشته جهت افزایش بارندگی در سطح استان تهران دو سورتی پرواز بارورسازی ابرها در مجموع به‌مدت پنج ساعت توسط مرکز باروری ابرها در شرق و غرب تهران انجام گرفته است.


ارتقایی با بیان اینکه بارورسازی ابرها در شرایط خاص انجام می‌شود، تاکید کرد: این عملیات باید در شرایطی انجام شود که ابرهای مستعد بارش در منطقه وجود داشته باشد و شرایط فیزیکی و آب و هوایی اجازه بارورسازی ابرها را بدهد تا پس از سنجش کامل شرایط آب و هوایی، عملیات انجام شود.


وی وضعیت و شرایط ابرهای موجود در آسمان تهران در هفته گذشته را مساعد برای انجام این عملیات ذکر کرد و افزود: در یک ماه اخیر بارها شاهد ورود سامانه ابر به آسمان تهران بودیم اما شرایط برای باروری مهیا نبود، تا اینکه سامانه جدید وارد آسمان تهران شد و شرایط برای انجام عملیات مساعد و مطلوب تشخیص داده شد.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: به این ترتیب دو سورتی پرواز در شرق و غرب تهران توسط مرکز باروری ابرها به‌مدت پنج ساعت اجرا شد که نتایج آن پس از بررسی و مقایسه اطلاعات با سایر ایستگاه‌های موجود در استان تهران و استان‌های هم‌جوار در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.


ارتقایی در پایان تاکید کرد: اجرای عملیات باوری ابرها تنها می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ درصد موجب افزایش بارندگی آن هم در شرایط مستعد ابری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز