خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان مدیرت صنعتی اعلام کرد؛

برگزاری همایش ملی مدیریت انرژی

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۳۳

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی از تشکیل جایزه ملی مدیریت انرژی در سال آینده خبر داد و گفت: جایزه ملی مدیریت انرژی امسال برای اولین بار در سطح ۲۸ گروه صنعتی برگزار می شود.

اولین همایش جایزه ملی مدیریت انرژی در ۲۸ گروه صنعتی سال آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، مجتبی رجب بیگی با بیان اینکه سازمان مدیریت صنعتی با همکاری سازمان بهره وری انرژی ایران، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وستاد بهینه سازی انرژی، سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد ایران توافقنامه ای را در زمینه برگزاری جایزه ملی مدیریت انرژی به امضا رساندند، در تشریح مدل این جایزه، افزود: امتیاز فنی برای مدیریت انرژی ۵۰ درصد، امتیاز کاهش مصرف انرژی نسبت به سال گذشت ۲۵ درصد و امتیاز استقرار سیستم مدیریت انرژی هم ۲۵ درصد است.

وی ادامه داد: سیمان، آجر ماشینی، آلومینیوم، آهک، گچ، شیشه و ظروف شیشه ای، قند و شکر، خمیر و کاغذ، مواد پلاستیکی و لاستیک مصنوعی، کاشی و سرامیک، تایر و تیوب، اوراق فشرده چوبی، روغن نباتی، آهن و فولاد، روغن موتور، ریخته گری چدن، ریخته گری فولاد و صنایع لبنی از جمله گروه های صنعتی هستند که می توانند در این دوره از جایزه ملی شرکت کنند.

همچنین پالایشگاه نفت، صنایع پتروشیمی(الفین) صنایع پتروشیمی(آمونیاک)، صنایع پتروشیمی(متانول)، صنایع پتروشیمی(اوره)، صنایع پتروشیمی(آروماتیک)، نیروگاه، خطوط انتقال گاز طبیعی، خطوط انتقال نفت و تلمبه خوانه ها و پالایشگاه گاز نیز در گروه ۲۸ گانه صنعتی قرار می گیرند که شرط لازم برای شرکت در این جایزه را دارند.

به گفته رجب بیگی، متقاضیان باید دارای مدیریت انرژی باشند، تشکیلات انرژی باید رسما در آن شرکتها تعریف و خط مشی انرژی نیز تعیین و الزامات قانونی اجرا شده باشد.

وی اضافه کرد: از دیگر شرایط متقاضیان اینکه حداقل دو سال سابقه فعالیت داشته باشند همچنین سازمان های شرکت کننده باید شاخص های عملکرد انرژی را تعیین و اهداف خرد و کلان برای مدیریت انرژی را نیز تعریف کرده باشند، کنترل عملیات مرتبط با مصارف انرژی تعیین و در فواصل زمانی معین انرژی پایش، اندازه گیری و تحلیل شود.

رییس سازمان مدیریت صنعتی، سپس با تشریح نحوه قدردانی از برترین ها، افزود: برترها در سه رده قرارمی گیرند، به رده اول تندیس طلایی، رده دوم تندیس نقره ای و رده سوم تندیس برنزی اهدا می شود که با توجه به شاخص های معین شده صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند شرکت های دولتی یا خصوصی باشند، اضافه کرد: هدف ایجاد رقابت بین شرکت ها است، چون قیمت تمام شده کمتر می شود و رقابت پذیری بالاتر می رود و همه در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی و رقابت پذیری در سطح جهانی است.

رجبی بیگی ادامه داد: علاوه بر این، اسپانسرها شامل وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد و سازمان مدیریت صنعتی جوایز تشویقی نقدی و غیرنقدی برای برترها تعیین کرده اند.

وی تصریح کرد: در قانون هم پیش بینی شده که این برترها از نظر قانونی هم مشمول یارانه سود تسهیلات شوند، یعنی وام های بانکی با مبلغ بالا و بهره پایین شامل اینها می شود.

رجب بیگی فرصت ثبت نام برای شرکت در این جایزه را تا اول اسفند ماه جاری اعلام کرد و افزود: بررسی ها ظرف سه یا چهار ماه انجام می گیرد و در اواخر سال آینده مشخص می شود جوایز طلایی و نقره ای و برنزی را چه کسانی خواهند برد.

به گفته وی، واحدهای کوچک و متوسط(SME) نیز می توانند در این جایزه شرکت کنند وبعد ازاتمام مرحله ثبت نام، بازدید از کارخانه و بررسی مدارک و… انجام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز