خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت خبر داد؛

آمادگی ١۴ کنسرسیوم داخلی برای سرمایه گذاری در خط صادرات گاز به عراق

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۴۸

تاکنون ١۴ کنسرسیوم داخلی برای سرمایه گذاری در پروژه صادرات گاز به عراق اعلام آمادگی کرده اند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه تا اردیبهشت ماه سال آینده زیر ساختهای لازم برای صادرات گاز به عراق از سوی ایران فراهم خواهد شد، گفت: تاکنون ١۴ کنسرسیوم داخلی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، حمیدرضا عراقی افزود: این شرکتها هم اکنون مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این پروژه را دریافت کرده اند و باید در زمان مشخص مستندات خود را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: این مستندات از سوی شرکت ملی گاز ایران ارزیابی و شرکتهایی که توان تامین منابع مالی ١, ٥ میلیارد دلاری را داشته باشند، مجاز شناخته می شوند.

عراقی با بیان اینکه برای آغاز این پروژه نیاز به ٥٠٠ میلیون دلار سرمایه گذاری است، تصریح کرد: این شرکتها با در اختیار داشتن سرمایه ٥٠٠ میلیون دلاری می توانند پروژه را آغاز کنند و تعهد خود را تا دوسال آینده انجام دهند.

وی اظهار داشت: این سرمایه گذاری به مرور از صادرات گاز به عراق قابل بازگشت است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، دریافت مدارک از سوی شرکتهای متقاضی دلیل بر تایید این شرکتها نیست و باید برای ما قطعی شود که این شرکتها توان تامین منابع را دارند.

وی تصریح کرد: پس از تایید این شرکتها طبق قانون مناقصات قرارداد بسته می شود.

گفتنی است، مناقصه ١, ٥ میلیارد دلاری ساخت خطوط لوله و تاسیسات مربوط به صادرات گاز ایران به عراق به روش B. O. T(با بازگشت همه هزینه های سرمایه گذار از محل درآمدهای ناشی از صادرات گاز به عراق) از طریق مناقصه عمومی بزودی برگزار می شود.

برپایه این گزارش، تامین سرمایه مورد نیاز و احداثخطوط لوله و تاسیسات مربوط به صادرات گاز به کشور عراق شامل احداثخطوط انتقال گاز دزفول - کوهدشت، کوهدشت - بیستون، کوهدشت - چهارمله، بیستون - کرمانشاه، اهواز - خرمشهر، خرمشهر - مرز(شلمچه)، همچنین احداثپنج واحد تاسیسات تقویت فشار گاز، ایستگاههای کنترل فشار و یک ایستگاه اندازه گیری می شود.

همچنین برای اجرای خطوط لوله و ایستگاههای کنترل فشار و اندازه گیری مرتبط، یکسال و برای اجرای تاسیسات تقویت فشار گاز، دو سال زمان در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز