خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو خبر داد:

حمایت از پژوهش‌گران و فناوران صنعت برق کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۵۴

موضوع نوآوری، ارائه ایده‌های ابتکاری و خلاقانه، توسعه فناوری و تجاری‌سازی تحقیقات، نه تنها به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و دانایی محور کمک می‌نماید، بلکه تولید ثروت از طریق دانش و علم را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری وزارت نیرو از امضا و مبادله تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه نیرو و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برای حمایت از پژوهش‌گران صنعت برق کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، حسین بنکداری با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به‌تازگی با حضور معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو بین رییس پژوهشگاه نیرو و رییس صندوق حمایت از پژوهش‌گران و فناوران کشور امضا و مبادله شد، اظهار داشت: موضوع نوآوری، ارایه ایده‌های ابتکاری و خلاقانه، توسعه فناوری و تجاری‌سازی تحقیقات نه‌تنها به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و دانایی محور کمک می‌کند، بلکه تولید ثروت ازطریق دانش و علم را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: در همین راستا صندوق‌های پژوهش و فناوری فرصت ارزنده‌ای را در اختیار محققان و مخترعان قرار می‌دهند تا با بهره‌گیری از مساعدت‌های مالی و مادی آنها، بستر رشد و توسعه ایده‌های فناورانه و اختراع‌های خود را فراهم کنند و به چرخه تبدیل ایده به پدیده و تولید محصول بپردازند.

بنکداری درباره این تفاهم‌نامه، گفت: با توجه به تاکید وزیر نیرو در کاهش وابستگی علمی و فناوری در صنعت آب و برق و حمایت از ساخت داخل و تولید بومی، دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری تلاش کرد با برقراری ارتباط اثربخش با صندوق پژوهش‌گران و فناوران کشور، زمینه توسعه نوآوری و فناوری در صنعت آب و برق را فراهم کند.

وی ابراز امیدواری کرد: ازطریق عقد این تفاهم‌نامه، گام‌های موثری در توسعه فناوری‌های کشور و در مسیر خودکفایی علمی و فناوری و صادرات دانش فنی برداشته شود.

بنکداری در ادامه درباره نقش این تفاهم‌نامه در توسعه پژوهش‌های صنعت برق کشور، اظهار داشت: تحول سریع و گسترده در فناوری‌های صنعت آب، آب و فاضلاب و برق، اهمیت شناخت و برنامه‌ریزی برای توسعه آنها را بیشتر کرده و از آنجا که برنامه‌ریزی و توسعه فناوری مستلزم صرف منابع مالی و مادی گسترده است، انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق‌های پژوهش و فناوری، از اولویت برنامه‌های کاری دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز