خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبر داد:

واگذاری ٣ طرح پتروشیمی به صندوق بازنشستگی صنعت نفت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۸۰

به تازگی مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیده است که کل صنعت پتروشیمی از بالادست تا پایین دست یک متولی داشته باشد، که این موضوع در قانون وظایف و اختیارهای وزرات نفت منعکس است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از واگذاری طرحهای NGL خارگ و پتروشیمی های گناوه و دشستان به صندوق بازنشستگی صنعت نفت خبر داد.

به گزارش ایلنا، عباس شعری مقدم، با اشاره به واگذاری اخیر طرحهای NGL خارگ و پتروشیمی های بندر گناوه و دشستان، به صندوق بازنشستگی صنعت نفت گفت: با توجه به منابع مالی موجود در این صندوق می توان از سرانجام رسیدن این طرحها مطمئن شد.

وی اظهار داشت: در گذشته توسعه صنایع بالادست و میان دست بر عهده وزارت نفت بود و توسعه صنایع پایین دستی به صورت کامل به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شده بود، اما به تازگی مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیده است که کل صنعت پتروشیمی از بالادست تا پایین دست یک متولی داشته باشد، که این موضوع در قانون وظایف و اختیارهای وزرات نفت منعکس است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تصویب این مورد در هیئت مدیره خود تصمیم به ورود به بخشهای پایین دستی صنایع پتروشیمی گرفته تا از این پس متولی کل صنعت پتروشیمی در کشور شد.

شعری مقدم گفت: آینده صنعت پتروشیمی روشن و امیدوار کننده است، زیرا پتروشیمی تنها شانس صنعت کشور ماست که باید جای خام فروشی نفت را بگیرد؛ باید محصولاتی از پتروشیمی را تولید کرد که اشتغالزا باشد و ارزش افزوده بالایی را برای کشور ایجاد کند.

صنعت پتروشیمی ایران که با اتکاء به خوراک فراوان مایع و گازی، نیروی کار تحصیلکرده و جوان، موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد با دسترسی به آبهای آزاد و نزدیکی به بازارهای هدف، حمایتهای دولت و سرمایه گذاریهای کلان صورت گرفته، هم اکنون نقشی فراملی و فرا منطقه ای داشته و با وجود اعمال محدودیتهای گوناگون سیاسی و تجاری، موقعیت ممتاز خود را در بازارهای بین المللی حفظ کرده است.

ارزش کل فروش محصولات در ٢٥ سال گذشته ٣۶ برابر شده است که بخش عمده‌ای از این دستاورد با استفاده از پیشرفتهای علمی داخلی و همت متخصصان ایرانی در طراحی و اجرا و ساخت تجهیزات به دست آمده است که قابل توجه است همه این دستاوردها در شرایطی به دست آمده که کشور و صنعت پتروشیمی با تحریم تحمیلی برخی کشورها روبرو بوده است.

در پایان سال ٢٠١٣ صنایع پتروشیمی ایران توانسته است در مجموع ١٢, ٨ میلیون تن به ارزش ٩. ٩ میلیارد دلار به بازارهای جهانی صادر کند و ١۴. ٥ میلیون تن نیز در بازار داخلی عرضه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز