خبرگزاری کار ایران

با توافق پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت سوکار محقق می‌شود؛

همکاری‌های فناورانه نفتی ایران و آذربایجان توسعه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۴۶

با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های طرفین تصمیم گرفته شد به صورت مشترک با این شرکت در برخی بازارهای منطقه حضور پیدا کنیم و قابلیت‌های پژوهشگاه را در سطح منطقه تسری دهیم.

در دومین دور مذاکرات مشترک بین پژوهشگاه صنعت نفت ایران و شرکت سوکار آذربایجان(شرکت ملی نفت آذربایجان) توافق شد در سه زمینه، استفاده از امکانات و خدمات شرکت سوکار، ارایه خدمات از سوی پژوهشگاه صنعت نفت به این شرکت و همچنین حضور مشترک در بازارهای منطقه همکاری‌های فناورانه نفتی از سوی دو شرکت توسعه یابد.


به گزارش ایلنا، امیر عباس حسینی، معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به اولین دور مذاکرات و توافق انجام شده در تهران با شرکت سوکار اظهار داشت: در ماه‌های گذشته پژوهشگاه صنعت نفت با این شرکت در سه حوزه بالادستی در زمینه‌های استخراج و حفاری، پایین‌دستی و انرژی و محیط زیست به توافق‌های اولیه دست یافت.


معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه با اشاره به توان مناسب شرکت سوکار در حوزه دریا گفت: این شرکت در دریای خزر فعالیت‌های خوبی داشته، محصولات مورد نیاز خود را توسعه داده است و در حوزه نانو نیز به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافته است.


این مقام مسئول یکی از محورهای این توافق‌نامه را حوزه بالادستی دانست و تصریح کرد: شرکت سوکار برخی از محصولاتش را با قابلیت رفع مشکلات بالادستی در آذربایجان استفاده کرده که ما نیز تصمیم داریم در میادین کشورمان از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.


وی در ادامه افزود: تجهیزات و پمپ‌های درون چاهی از دیگر موفقیت‌های شرکت سوکار است و قرار شده نسخه جدیدی از این تجهیزات را به ما ارایه دهند تا در حل مشکلات داخلی از آنها استفاده کنیم.


حسینی افزایش ضریب برداشت را از دیگر محورهای توافق پژوهشگاه و سوکار خواند و گفت: با توجه به سابقه و توانمندی پژوهشگاه در ارایه خدمات آنالیز مغزه های نفتی، حجم، فشار و دما(PVT) قرار شد پژوهشگاه به عنوان مرجع ارایه این خدمات در حوزه بالادستی این مرکز نیاز‌های شرکت سوکار را پوشش دهد.


معاون فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه با اشاره به توانمندی هر دو شرکت در زمینه فناوری نانو گفت: قرار شد با تبادلات علمی و فناورانه پیشرفت‌های یکدیگر در زمینه فناوری و محصولات نانو را در اختیار یکدیگر بگذاریم.


وی در خصوص حضور پژوهشگاه در سایر بازارهای منطقه گفت: با توجه به توانمندی‌ها و قابلیت‌های طرفین تصمیم گرفته شد به صورت مشترک با این شرکت در برخی بازارهای منطقه حضور پیدا کنیم و قابلیت‌های پژوهشگاه را در سطح منطقه تسری دهیم.


حسینی در خصوص همکاری‌های دوجانبه گفت: طرفین درخصوص پروژه‌های برون‌مرزی مشترک و همکاری‌های آموزشی به توافق رسیده‌اند به نحوی که در آینده نزدیک تیم‌های فنی دو طرف وارد مذاکره شده و طرح اولیه را ارایه خواهند داد.


وی افزود: یکی از مزیت های همکاری‌ بین این دو شرکت استفاده از تجارب و دانش متخصصان حوزه نفت در مدیریت پروژه های نفتی است، تا جایی که بتوانیم در کنار دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا تبادل و انتقال فناوری انجام پذیرد.


وی با اشاره به توافقات انجام شده با شرکت سوکار در زمینه محیط زیست گفت: حذف مواد آغشته به آلاینده‌های نفتی که ماحصل تجربه موفق متخصصان پژوهشگاه در الگوی جزیره سبز سیری است قابلیت توسعه و اجرا در کشورهای آذربایجان و آسیای میانه را دارد.


گفتنی است نشست مدیران ارشد دو مجموعه در پایان سال ۹۳ انجام می شود.


خاطر نشان می شود شرکت سوکار، شرکت نفت آذربایجان است و وظیفه این شرکت در حوزه‌های توسعه، اکتشاف، استخراج و پالایش است که یکی از راهبردهای این مجموعه استفاده خدمات از شرکای بین‌المللی در مرکز تحقیقات خود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز