خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران:

واردات گازوئیل متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۹۲

ایران بزودی این فرآورده نفتی را صادر خواهد کرد / چند محموله گازوئیل با توجه به نیاز فصلی کشور وارد شد لیکن هم اکنون واردات آن متوقف شده است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از توقف واردات گازوئیل خبر داد و گفت: ایران بزودی این فرآورده نفتی را صادر خواهد کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، محسن قمصری با اشاره به واردات گازوئیل در چند ماه اخیر، اظهار داشت: در چند ماه گذشته، چند محموله گازوئیل با توجه به نیاز فصلی کشور وارد شد لیکن هم اکنون واردات آن متوقف شده است.

وی درباره مهمترین مشکلی که هم اکنون برای صادرات فرآورده های نفتی وجود دارد، تصریح کرد: توانایی نداشتن بانکهای داخلی برای ارایه تضمین های مالی به خریداران فرآورده های صادراتی، مهمترین مشکلی است که اکنون وجود دارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرکربوری وزارت نفت نیز پیشتر گفته بود: وزارت نفت سال ٩٣ را با راهبرد افزایش تولید گاز و کم کردن مصرف سوختهای مایع آغاز کرد و انتظار این بود با همکاری ذینفعان به جز نفت کوره، بتوان گازوئیل نیز صادر کند.

به گفته منصور معظمی، سیاست استفاده حداکثری از گاز سبب کاهش مصرف سوخت مایع و از سوی دیگر صادرات فرآورده نفتی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز