خبرگزاری کار ایران

با ظرفیت ۶ مگاوات؛

بزرگ‌ترین نیروگاه متمرکز خورشیدی در هرمزگان احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۸۰

اگر مجوز این نیروگاه تا پایان سال ۹۳ صادر شود، عملیات اجرایی آن به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه متمرکز تجدیدپذیر کشور در سال ۹۴ آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان گفت: بزرگ‌ترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور در هرمزگان ساخته می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسن کهوری اظهار داشت: در راستای سیاست‌های وزارت نیرو درباره توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، تاکنون از محل عوارض ۳۰ ریالی برق، ۱۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی در استان هرمزگان نصب شده و به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: از این میزان ۲۰ کیلووات در برق منطقه‌ای، ۲۵ کیلووات در دیسپاچینگ و مابقی در پست‌های ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت بندرعباس و سایر شهرستان‌های استان جهت تبلیغ و اطلاع‌رسانی اجرا شده است.

وی از مذاکره با یک سرمایه‌گذار ایرانی مقیم آمریکا جهت سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تجدیدپذیر در استان هرمزگان خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذار برای ایجاد یک نیروگاه متمرکز خورشیدی شش مگاواتی ترغیب شده است و در مراحل نهایی دریافت مجوز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان تصریح کرد: اگر مجوز این نیروگاه تا پایان سال ۹۳ صادر شود، عملیات اجرایی آن به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه متمرکز تجدیدپذیر کشور در سال ۹۴ آغاز می‌شود.

وی از اعطای مجوز ساخت نیروگاه به شش سرمایه‌گذار در استان هرمزگان خبر داد و گفت: این مجوزها جهت ساخت نیروگاه در نقاط مختلف استان صادر شده که مجموع ظرفیت آنها حدود ۳۰۰۰ مگاوات است.

وی یادآور شد: این شش سرمایه‌گذار متقاضی ساخت نیروگاه‌های بزرگ هستند که افزون‌بر آن، متقاضیانی جهت ایجاد نیروگاه های تولید پراکنده نیز داریم.

وی اظهار داشت: ساخت‌گاه نیروگاه‌ها در شرکت المهدی، دو نیروگاه در منطقه ویژه صنعتی معدنی خلیج فارس، قشم، بندزرک میناب و دوراهی میناب قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با وارد مدار شدن این شش نیروگاه به ظرفیت ۳۰۰۰ مگاوات برای سال ۹۶ میزان مصرف و تولید ما با توجه به توسعه صنایع در استان برابر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز