خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت:

تمایل سیاسی ایران و پاکستان برای اجرایی شدن پروژه گازی

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۲۸

مقامهای مختلف ایران و روسیه در پیگیری تفاهمنامه های کمیسیون مشترک نشستهایی برگزار کردند، وزارت نفت هم به عنوان مسئول کمیسیون مشترک در این زمینه فعال بوده و هماهنگی داخلی را در این زمینه انجام داده است.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: ایران در مذاکره با پاکستان برای صادرات گاز به این کشور، هیچگاه وارد بحثجریمه نشده است.

به گزارش ایلنا، امیرحسین زمانی نیا با تاکید بر این که ایران حق و حقوق خود را در مذاکره با پاکستان برای صادرات گاز به این کشور حفظ می کند، درباره این که آیا در هفته های اخیر گفتگویی با پاکستان داشته اید، گفت: هیچ مذاکره ای با پاکستان در هفته های اخیر انجام نشده است.

مسئولان ارشد وزارت نفت بارها در پاسخ به سئوالی درباره پایان مهلت پاکستان برای عمل به مفاد قرارداد اجرای خط لوله آی پی و سرانجام صادرات گاز به کشور اظهار کردند: از نظر سیاسی، دو کشور بسیار تمایل دارند که این پروژه اجرایی شود و گاز ایران به پاکستان برود.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت همچنین درباره روابط ایران و روسیه پس از برگزاری یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و روسیه در تهران نیز اظهار کرد: مقامهای مختلف ایران و روسیه در پیگیری تفاهمنامه های کمیسیون مشترک نشستهایی برگزار کردند، وزارت نفت هم به عنوان مسئول کمیسیون مشترک در این زمینه فعال بوده و هماهنگی داخلی را در این زمینه انجام داده است.

زمانی نیا به سفر ماه ژانویه علی اکبر ولایتی به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری به روسیه اشاره کرد و گفت: این سفر برای تقویت روابط ایران و روسیه و اجرایی کردن تفاهمنامه های مربوط به کمیسیون مشترک انجام شده است.

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و روسیه ١٧ و ١٨ شهریورماه امسال در تهران برگزار شد و با امضای چهار سند همکاری به کار خود پایان داد.؛ هیئت ایرانی و روس در این کمیسیون مشترک در قالب ۶ کمیته انرژی، حمل ونقل، پولی و بانکی، صنعت و معدن، کشاورزی و بیمه گفتگو کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز