خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

بررسی مسئله ریزگردها در سطح وزارت خارجه / صادرات برق فقط با هماهنگی وزارت نیرو

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۵۴

اگر ترک‌ها نیاز به برق دارند باید هیات به ایران اعزام کرده و مذاکره کنند / هر برقی که صادر می‌شود باید از شبکه خارج شود و خروج از شبکه نیز مستلزم هماهنگی با وزارت نیرو است.

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: اگر ترک‌ها نیاز به برق دارند باید هیات به ایران اعزام کرده و مذاکره کنند.

اسماعیل محصولی قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه آیا وزارت نیرو برنامه‌ای برای مقابله با ریزگرد‌ها دارد یا خیر، گفت: ریزگردهایی که از کشور عراق به ایران می‌آید در سطح وزارت خارجه و محیط زیست در حال بررسی است اما آنچه مربوط به مسائل آبهای مشترک و هورالعظیم می‌شود از سوی کمیته مشترکی متشکل از کار‌شناسان وزارت نیرو در وزارت خارجه دنبال می‌شود.

وی در ادامه در خصوص بحثصادرات برق و تداخل احتمالی بین نفت و نیرو نیز اظهار داشت: هر برقی که صادر می‌شود باید از شبکه خارج شود و خروج از شبکه نیز مستلزم هماهنگی با وزارت نیرو است.

محصولی افزود: در خصوص صادرات برق به ترکیه در حال حاضر هیات‌هایی در حال مذاکره هستند تا از لحاظ فنی جزئیات مشخص شود ضمن اینکه معاونت برق انتظار دارد اگر ترک‌ها نیاز به برق دارند باید هیات به ایران اعزام کرده و مذاکره کنند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه صادرات برق از طریق شبکه و دیسپچینگ انجام می‌شود باید با وزارت نیرو هماهنگ شود به این معنا که چنانچه صادرات از طریق بخش خصوصی، وزارت نفت یا مستقل انجام شود باید از خط و ظرفیتی خارج شود که در حیطه وظایف وزارت نیرو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز