خبرگزاری کار ایران

شعبانپور در مراسم رونمایی از اولین فناوری ایرانی شیرین‌سازی گاز:

پالایش گاز استراتژیک‌ترین فناوری است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۴۷

حال که منابع را در اختیار داریم که باید نسبت به استفاده از فناوری بهره‌برداری از آن نیز اقدام کنیم که در این خصوص شناسایی و ارزیابی فناوری یکی از کلیدی‌ترین مباحثاست.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه کشور ما به لحاظ دسته بندی های مربوط به انرژی فقط دارنده منابع آن است و در زمینه فناوری رشد مناسبی نداشته، گفت: فناوری پالایش در شرکت گاز یکی از انتخاب‌های استراتژیک است که باید در اولویت برنامه‌های پژوهشی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر شعبان‌پور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در مراسم رونمایی از اولین فناوری ایرانی شیرین‌سازی گاز با اشاره به اینکه امروز بزرگترین چالش و در عین حال عامل اصلی توسعه کشورهای جهان انرژی است حوزه انرژی را به سه دسته کشورهایی که منابع انرژی دارند، کشورهایی که فناوری حوزه انرژی را دارند و کشورهایی که از هر دوی اینها برخوردارند تقسیم کرد و گفت: با وجودی که کشور ما به لحاظ نفت و گاز مجموعا اول دنیاست اما جزو دسته اول یعنی فقط دارنده انرژی محسوب می‌شود.

وی افزود: باید برای هر کاری چشم‌انداز داشته باشیم که در صنعت گاز فناوری پالایش یکی از انتخاب‌های استراتژیک است که باید در اولویت برنامه‌های پژوهشی قرار گیرد اما بعد از چشم‌انداز باید نسبت به تحلیل وضعیت موجود نیز اقدام کنیم لذا حال که منابع را در اختیار داریم که باید نسبت به استفاده از فناوری بهره‌برداری از آن نیز اقدام کنیم که در این خصوص شناسایی و ارزیابی فناوری یکی از کلیدی‌ترین مباحثاست.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: با توجه به گذراندن مراحل فوق‌الذکر حال باید بدانیم اثر فناوری روی عملکرد چگونه است و همچنین باید بدانیم وقتی طرحی پژوهشی قرار است انجام شود جایگاه فنی و تجاری‌سازی آن کجاست.

وی یادآور شد: در حال حاضر باید ریسک های استفاده از آن در جهت بهبود مستمر این فناوری را نیز بپذیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز