خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه همکاری صورت گرفت؛

حضور یک شرکت فرانسوی در صنعت آب و فاضلاب کشور

با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت فرانسوی سوئز، این شرکت فرانسوی در صنعت آب و فاضلاب ایران حضور خواهد یافت.

به‌گزارش، تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های آموزش، ارتقای سیستم‌های بهره‌برداری، تبادل اطلاعات و تجربیات، انتقال دانش و فناوری، تحقیق و توسعه، تأمین مالی و نیز مدیریت تقاضا و مصرف به امضای مدیران عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت فرانسوی سوئز رسید.

در این نشست مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ابراز خرسندی از حضور شرکتی با پیشینه قابل‌اعتنا مانند "سوئز" در ایران اظهار داشت: با توجه به وجود تأسیسات بزرگ و گسترده صنعت آب و فاضلاب در کشور، ما نیازمند به‌روز کردن آنها بر اساس قواعد جدید در جهان هستیم که امیدواریم این شرکت با انتقال موثر تکنولوژی ما را در این مسیر یاری کند و با توجه به اعتبار و ارتباطاتی که با نهادهای پولی دارد، می‌تواند در تأمین خطوط اعتباری و روش‌های فاینانس با ما مشارکت کند.

مهندس "حمیدرضا جانباز" در ادامه با اشاره به سفر آینده رئیس‌جمهوری ایران به فرانسه اظهار امیدواری کرد این تفاهم نامه جزو برنامه مهم کاری دو کشور در این سفر قرار گیرد و خط اعتباری ویژه‌ای در حوزه آب ایجاد شود.

وی همچنین تأکید کرد: ما آمادگی داریم تا در مدیریت کلان یک شهر با شرکت مذکور همکاری کنیم تا شاهد ارتقای روش‌های ارتباط با مشتریان، افزایش درآمد و کاهش مصرف باشیم و این امر به شکل پایلوت انجام شود.

در این نشست، همچنین معاون توسعه بازارهای بین‌المللی شرکت سوئز با اشاره به وجود زیرساخت‌های خوب و موثر در صنعت آب و فاضلاب ایران گفت: ما در 6 ماه گذشته بررسی و امکان‌سنجی کاملی در ایران انجام دادیم و معتقد به وجود چالش کمبود منابع در صنعت هستیم که آماده همکاری در بخش‌های تحقیق و توسعه، مدیریت دانش و آموزش هستیم و در اولین گام و به شکل پایلوت در منطقه یک تهران طرحی را که شامل مدیریت شبکه است انجام خواهیم داد که پیش بینی می‌کنیم در طول 5 سال پرت شبکه 10 درصد کاهش یابد.

"ویکتور گارنریل" همچنین اظهار داشت: شرکت ما آماده سرمایه‌گذاری از طریق تأسیس شرکت مشترک با بخش خصوصی ایران به‌ویژه برای مدیریت پروژه است که در قالب قراردادهای B2B خواهد بود.

کد خبر : ۳۲۸۲۶۲