خبرگزاری کار ایران

آمادگی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برای تولید نفت در شرایط پساتحریم

شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب ،بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ، آمادگی افزایش تولید نفت بر اساس برنامه تولید تکلیفی در شرایط پساتحریم را خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سعید ناصری پور مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت وگاز غرب در جلسه پیش بینی بهره دهی چاههای این شرکت برای نیمه اول سال ١٣٩٥ که با حضور مدیران و روسای ستادی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت نفت و گاز غرب برگزار گردید ، در رابطه با شرایط پساتحریم و نقش صنعت نفت در توسعه و رشد اقتصادی کشور تصریح کرد: با فعالیت و تلاشهای دولت تدبیر و امید و تحقق شرایط برحق کشورمان ، زمینه رونق و توسعه کشور فراهم شده که صنعت نفت در این زمینه نقش پیشرو در توسعه اقتصادی کشور عهده دار است و شرکت بهره براری نفت و گاز غرب نیز بر اساس برنامه های تولید تکلیفی ارائه شده از سوی برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران خود را با این شرایط جدید هماهنگ ساخته است.

‎وی افزود: برای افزایش ارسال نفت این شرکت ، تعمیرات دو دستگاه توربوپمپ در منطقه عملیاتی چشمه خوش تا یک ماه آینده نهایی می شود . 

‎ناصری پور در زمینه حفظ محیط زیست و رعایت مسائل ایمنی اظهار داشت : به منظور رعایت مسائل زیست محیطی ، در مناطق نفت شهر و چشمه خوش بهسازی سیستم پساب در دست اقدام است .

‎مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از انجام تعمیرات لخته گیر منطقه عملیاتی تنگ بیجار بدون استفاده از خدمات پیمانکاری و برون سپاری و صرفا با اتکا به توان و تخصص مهندسان این شرکت  خبر داد و تصریح کرد:  

‎ با توجه به اهمیت منطقه عملیاتی تنگ بیجار به عنوان تامین کننده گاز غرب کشور خصوصا در فصل سرما انجام هر گونه عملیات تعمیرات در این منطقه با مسائل و مشکلات خاص خود همراه است و بر همین اساس نیز عملیات تعمیرات اساسی(اورهال) لخته گیر A این منطقه در دستور کار قرار گرفت و بدون قطع جریان گاز از این منطقه عملیات مذکور آغاز شد.

‎وی تصریح کرد : به منظور مدیریت و کنترل عملیات پروژه برنامه زمان بندی مناسبی تهیه و فعالیت های مورد نیاز به مراحل جداگانه ای تقسیم شد که در مرحله نخست این عملیات، شستشوی لخته گیر از مواد هیدرو کربنی آغاز و پس از ایمن سازی و تزریق مواد ضد خوردگی، لخته گیر آماده انجام عملیات برش کاری و جوشکاری شد.

‎وی با اعلام پیشرفت بیش از 80 درصدی پروژه از نظر زمانی گفت: انشالله با حمایت های مدیریت شرکت این مراحل نیز با موفقیت کامل به پایان خواهد رسید.  


بر اساس این گزارش شرکت بهره برداری نفت وگاز غرب یکی از شرکتهای تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است. حوزه فعالیت این شرکت در محدوده استانهای کرمانشاه، ایلام ، خوزستان و لرستان با مرکزیت ستاد در شهر کرمانشاه است. این شرکت ,مسئولیت بهره برداری از میادین نفتی و گازی در مناطق عملیاتی چشمه خوش، دهلران، سرکان، ماله کوه، نفت شهر و تنگ بیجار را به عهده دارد. نفت تولیدی میادین سومار , نفت شهر , سرکان و ماله کوه به پالایشگاه کرمانشاه و نفت میادین دزفول شمالی به مبادی صادرات و نیز به پالایشگاه های شمالی کشور ارسال می شود

 

کد خبر : ۳۴۳۸۳۱