خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام در بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام:

پتروشیمی چهره استان ایلام را متحول می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۱۸

پتروشیمی ایلام به زودی با دریافت خوراک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

استاندار ایلام در بازدید از مجتمع پتروشیمی ایلام اظهار کرد:
پتروشیمی ایلام به زودی با دریافت خوراک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و مشکلات و مسائل مربوط به تسهیلات ارزی و ریالی پتروشمی ایلام، از طریق وزارت نفت پیگیری می شود.

محمدرضا مروارید افزود: این طرح یکی از طرح‌های بزرگ استان است که نقش مهمی در اشتغال و تولید در استان خواهد داشت و امیدواریم فازهای دوم و سوم پتروشیمی نیز به بهره‌برداری رسیده و توسعه استان هموار شود.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام نیز در این بازدید اظهار کرد: فاز اول پتروشیمی ایلام آماده افتتاح است و تا چند روز آینده، به محض تامین خوراک از طریق خط لوله اتیلین سراسری که از عسلویه تامین می‌شود، فاز اول پتروشیمی ایلام رسما آماده شروع به کار خواهد بود.

جواد کمری تصریح کرد: پس از سال‌ها تلاش، پتروشیمی ایلام در فاز اول تکمیل شده است و آماده دریافت اتیلن است.

کمری گفت: در حال حاضر تمامی پروژه‌های پتروشیمی ایلام اعم از پروژه الفین، پروژه پلی‌اتیلن سنگین، پروژه خط لوله، احداثسرویس‌های جانبی همچون یوتیلیتی، آفساید، برق و بخار و پروژه شیرین‌سازی خوراک، فعال هستند و هر کدام در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام ادامه داد: با تلاش متخصصان و کارشناسان توانمند ایرانی، واحد پلی‌اتیلن سنگین این مجتمع چندی پیش راه ‌اندازی شده و به زودی به طور کامل عملیاتی خواهد شد و این واحد که با ظرفیت ٣٠٠ هزار تن طراحی و اجرا شده، در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: تا به امروز هیچ‌گونه تسهیلات ریالی و ارزی از صندوق توسعه ملی برای ساخت پروژه دریافت نشده است و این پروژه‌ها از محل منابع مالی تزریق شده از سوی سرمایه‌گذاران و بانک‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز