خبرگزاری کار ایران

ترازوهای بازار ایلام تحت کنترل بازرسان استاندارد

کد خبر : ۱۲۰۴۵۱

رییس اداره اندازه شناسی و اوزان و مقیاسهای اداره کل استاندارد ایلام: به منظور نظارت وکالیبره وسایل سنجش ترازوها و باسکول های بازار ایلام مورد بازرسی بازرسان استاندارد قرار گرفت.

رییس اداره اندازه‌شناسی و اوزان و مقیاسهای اداره کل استاندارد ایلام: به منظور نظارت وکالیبره وسایل سنجش ترازو‌ها و باسکول‌های بازار ایلام مورد بازرسی بازرسان استاندارد قرار گرفت.
به گزارش ایلنا، رییس اداره اندازه‌شناسی و اوزان و مقیاسهای این اداره کل استاندارد گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی سازمان استاندارد و به منظور نظارت وکالیبره وسایل سنجش ترازو‌ها و باسکول‌های بازار ایلام مورد بازرسی و کنترل بازرسان استاندارد قرار گرفت.
مجتبی پالیزبان افزود: پس از برنامه ریزی‌های به عمل آمده با مرکز اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاسهای سازمان ملی استاندارد ایران، در سال ۱۳۹۲ شرکت‌های همکار تایید صلاحیت شده، در استان ایلام مستقر شده‌اند و از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰ باسکول ثابت همکف و ۲۵۰۰ وسیله سنجش سبک شامل ترازوهای مرغی و دیجیتالی و باسکول‌های متحرک که در مراکز عرضه و توزیع از جمله میادین میوه وتره بار، طلافروشی‌ها، تاسیسات سیلندر پرکنی، قنادی‌ها، نانوایی‌ها و… استفاده می‌شود، در کلیه شهرستان‌های استان ایلام مورد آزمون قرار گرفته است.
پالیزبان با اعلام این مطلب عنوان کرد: در این مرحله آزمون اولیه، سنواتی، بعد از تعمیر و صحت کار ۶۰ باسکول ثابت همکف استان تعدادی از واحدهای تولیدی شن و ماسه، آرد، سیمان، موزاییک، و همچنینباسکول‌های موجود در بازارچه‌های مرزی، کشتارگاه‌ها، مرغداری‌ها و سیلو‌ها و مراکز خرید گندم، توسط شرکت همکار تایید صلاحیت شده سازمان استاندارد انجام شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به بند ۷ ماده ۳ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، ترویج سیستم بین المللی یکا‌ها(SI) به عنوان سیستم رسمی اوزان و مقیاس‌ها در کشور و کالیبره کردن و آزمون وسایل سنجش، از وظایف سازمان استاندارد می‌باشد که در همین راستا از ابتدای سال ۹۲ تا کنون ۱۵۰ نازل عرضه سوخت مایع مورد آزمون قرار گرفته است.
رییس اداره اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاسهای استاندارد ایلام ادامه داد: بر اساس ماده ۳ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش سازمان ملی استاندارد کلیه اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری که در داد و ستد عمومی به کار می‌روند باید دارای علامت مخصوص اوزان و مقیاس‌ها باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز