خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان ایلام تاکید کرد:

آموزش، مولفه اصلی کاهش جرم در جامعه

کد خبر : ۱۲۲۸۳۶

فرمانده انتظامی استان ایلام آموزش را یکی از مولفه های اصلی کاهش جرم در جامعه دانست.

فرمانده انتظامی استان ایلام آموزش را یکی از مولفه‌های اصلی کاهش جرم در جامعه دانست.

به گزارش ایلنا سردار «علی دولتی» در این باره گفت: در سایه اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و یک برنامه ریزی مدون می‌توان در جهت کاهش جرائم جامعه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست باید شناخت کامل از ویژگی‌های مجرمان و جرائم خاص موجود در منطقه به‌وجود آید تا بتوانیم برنامه‌های آموزشی و فرهنگی را به‌کار گیریم.

این مقام مسئول انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه درصد بالایی از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: جوانان بیشتر از سایر گروه‌های سنی در خطر گرایش به جرم هستند.

وی خاطر نشان کرد: می‌توان با شناسایی هر چه دقیق‌تر و علمی‌تر جرائم و بستن راه‌های گرایش جوانان به سمت انحرافات اجتماعی بسترهای لازم را در کاهش جرم بوجود آورد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم انجام پژوهش و مطالعات علمی درزمینه کاهش جرائم در جامعه گفت: شناسایی ویژگیهای فردی مجرمان و تعیین محدودیت و کمبود‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی می‌توان زمینه‌های مشابه افراد در ارتکاب جرم را از بین برد.

سردار دولتی در پایان با اشاره به اینکه آموزش از مولفه‌های اصلی کاهش جرم است تصریح کرد: ارائه راهکارهای پیشگیری و تقویت بسترهای موجود در این رابطه ضمن کاهش جرائم در جامعه هزینه‌های اجتماعی و فردی جرائم در جامعه را کاهش می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز