خبرگزاری کار ایران

۴۵۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح های آب دهلران عرضه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۸۱

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام: امسال برای تکمیل سد میمه ۴۴ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که از این اعتبار فقط ۲۹ درصد تخصیص یافت.

ˈذوالفقار مهدی زادهˈ مدیرعامل آب منطقه ای ایلام در بازدید استاندار ایلام از سد میمه و سد شهدای محرم(دویرج) دهلران اظهار کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال از اوراق مشارکت تعیین شده برای سد میمه و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای اجرای سد انحرافی شهدای محرم در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: امسال برای تکمیل سد میمه ۴۴ میلیارد ریال پیش بینی شده بود که از این اعتبار فقط ۲۹ درصد تخصیص یافت.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام یاداور شد: امسال ۴۳۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های حوزه آب شهرستان مرزی دهلران هزینه می شود.
مهدی زاده ادامه داد: این اعتبار برای اجرای سد شهدای محرم و شبکه آبیاری و زهکشی و سد انحرافی آن، سد میمه و شبکه های آبیاری و زهکشی عین خوش و فکه بکار گرفته می شود.

وی به ضرورت اتمام طرح زهکشی دویرج در این شهرستان اشاره و تاکید کرد: این طرح نیز تا خرداد ماه سال ۹۳ به بهره برداری می رسد.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به پیشرفت ۳۰درصدی سد میمه گفت: تا کنون اعتباری بالغ بر ۱۲۵میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

بهزاد علیزاده با اشاره به اینکه این سد زمینه آبیاری ۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی را فراهم می کند افزود: با توجه به ساخت این سد در بخش محروم مرکزی نقش مهمی در افزایش سطح زیر کشت منطقه ومعیشت واشتغال مردم دارد.

وی گفت: در صورت تخصیص ۱۵۰میلیارد ریال اعتبار پیشرفت این سد به ۵۰درصد می رسد.

فرماندار دهلران اظهار کرد: از پیشرفت۷۰درصدی سد انحرافی شهدای محرم خبرداد وگفت: تاکنون بالغ بر ۲۵۰میلیارد ریال در این پروژه نیز بکار گرفته شد.

علیزاده با اشاره به پیشرفت صد در صدی شبکه عین خوش با ۱۱هزار هکتار اراضی تحت پوشش و پیشرفت ۹۵ درصدی شبکه فکه با ۲۳هزار هکتار اراضی خواستار تحقق سهم ۳۲۰میلیون متر مکعبی آب این اراضی از سد کرخه شد. به شبکه آبیاری وزهکشی عین خوش فکه با ۳۴هزار اراضی تحت پوشش اشاره وافزود: این پروژه با ۹۳درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. وی ادامه داد: تاکنون اعتباری بالغ بر ۴۰۰۰میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰درصد پروژه های آب استان در دهلران است گفت: افزایش سهم آب اراضی شهرستان از سد کرخه از موضوعاتی است که نیازمند پیگیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز