خبرگزاری کار ایران

رفع مشکل واحدهای صنعتی ومعدنی نیاز به عزم ملی دارد

کد خبر : ۱۲۵۴۳۶

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت: از ۵۲۵ فقره واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری ۱۱۵ فقره از آنان تعطیل می باشند.

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی مشکل دار و تعطیل شهرک صنعتی ایلام با حضور مروارید استاندار ایلام، معاونین ایشان، مدیران بانک‌های عامل وجمع کثیری از مدیران واحدهای تولیدی گفت: رفع جامع و کلی مشکل صنعتگران و تولید کنندگان استان ایلام، خارج از حیطه اختیار مدیران استانی بوده و رسیدن به نتیجه موثر و اثرگذار نیازمند عزم ملی دارد.

به گزارش ایلنا رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت اضافه کرد: از ۵۲۵ فقره واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان، ۱۱۵ فقره از آنان تعطیل هستند که بررسی وضعیت آنان حاکی از تعدد مولفه‌های اثر گذار در تعطیل شدنشان دارد.

وی عنوان کرد: مشکلات مدیریتی، عدم شناخت از بازارهای هدف، نبود سرمایه در گردش، طولانی شدن دوران مشارکت واحدهای تولیدی به دلیل عدم دریافت به موقع منابع مورد نیاز، شریک نبودن بانک‌ها در ریسک تجاری واحدهای تولیدی، نگاه خاص برخی از سازمان‌های دولتی نسبت به مقوله تولید و صنعت داخلی، عدم پرداخت سهم تولید از هدفمند سازی یارانه‌ها، نحوه مدیریت واردات کالاهای خارجی وسیاست‌های پولی و مالی اعمال شده در طی چند سال گذشته، همه و همه عوامل تأثیر گذار در زمین گیر شدن تولیدات داخلی و صنعتگران در سطح کشور و به تبع آن این استان است.

علی مهدوی خاطر نشان کرد: ما به عنوان متولی بخش صنعت ومعدن به مشکلات حوزه تولید کاملاً واقفیم و می‌دانیم گره کار کجاست اما واقعیت امر این است که رفع همه موانع برشمرده شده نیاز به عزم جدی همه بخش‌های مرتبط دارد و یک سازمان خاص به تنهایی قادر به هموار نمودن می‌سر و رفع موانع تولید کنندگان را ندارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیاء واحدهای تولیدی در استان گفت: با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، استفاده از توان مدیریتی افراد مسوول در سازمان‌ها و معاونت‌های استانداری، همکاری و همراهی بانک‌های عامل استان و…، تاکنون ۳۸ واحد تولیدی به چرخه تولید برگشت کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوان روح امید در بدنه واحدهای صنعتی دمیده شود، لازم است برخی دستورالعمل و بخشنامه‌ها اصلاح شوند و این امر بخشی در دولت و قسمتی هم در حیطه وظایف نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی است و همه بایستی برای این امر چاره اندیشی کنند.
رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت با اشاره به تأمین منابع لازم برای سرمایه ثابت و در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، اظهار داشت: به علت انباشت بدهی و همچنین مشکل تأمین وثایق عملاً واحدهای تولیدی امکان استفاده از منابع اختصاص یافته را ندارند. لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه مروارید از واحدهای تولیدی پویا نخ، زرجین باف و پروفیل سازی زاگرس بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز