خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد ایلام:

تاب‌های کجاوه‌ای فلزی غیر استاندارد و خطرناک هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۶

وسایل بازی کودکان و تجهیزات شهربازی مشمول استاندارد اجباری بوده و استفاده از این وسایل بدون تاییدیه استاندارد، خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: وسایل بازی کودکان و تجهیزات شهربازی مشمول استاندارد اجباری بوده و استفاده از این وسایل بدون تایدیه استاندارد، خطرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا محمد مددی گفت: استاندارد نبودن تجهیزات شهر بازی‌ها و رعایت نکردن نکات ایمنی در آن‌ها، موجب به وجود آمدن اتفاقات ناگواری می‌شود که آثار سویی بر ذهن کودکان و والدین به جا می‌گذارد.

وی افزود: ارایه خدمات در شهربازی و زمین‌های بازی بر اساس استانداردهای مربوطه و از اول تیرماه سال ۱۳۸۹، مشمول مقررات استانداردهای اجباری بوده و بر اساس ماده ۹ قانون سازمان ملی استاندارد، ارایه این خدمات بدون اخذ تاییدیه‌های لازم از سازمان، ممنوع است و هرگونه خسارات وارده مالی و یا جانی به عهده شهرداری‌هاست.

مددی ادامه داد: اداره کل استاندارد ایلام از سال ۸۹ اقدام به اطلاع رسانی و مکاتبه با کلیه شهرداری‌های استان و هم چنین بازرسی از تمام تجهیزات زمین بازی و شهربازی نموده که این بازرسی‌ها توسط کار‌شناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده از طرف سازمان ملی استاندارد، انجام شده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه در اثر غیر استاندارد بودن و غیر ایمن بودن تجهیزات شهربازی و وسایل بازی در کشورمان، مشکلات فراوانی برای مردم مخصوصا کودکان به وجود آمده است، بنابراین همه مجریان و دست اندرکاران این وسایل باید نسبت به استانداردسازی آن‌ها اقدام کنند و بدون همکاری شهرداری‌ها امکان استقرار استاندارد در شهربازی‌ها و نیز کنترل وسایل بازی امکان پذیر نیست، تمام ادارات مرتبط باید با همکاری همدیگر، محیطی امن برای آسایش و رفاه و سلامت مردم ایجاد کنند.

مددی اعلام کرد: متاسفانه برخی از بهره برداران تجهیزات شهربازی‌ها، استاندارد سازی این تجهیزات را جدی نگرفته‌اند، به همین منظور به کلیه شرکت‌های بیمه، اطلاع رسانی شده است که ارایه خدمات بیمه‌ای و صدور بیمه نامه برای تجهیزات شهر بازی، منوط و مشروط به ارایه گواهی استاندارد از سازمان ملی استاندارد می‌باشد و مشخصات این گواهی در متن بیمه نامه نیز باید درج شود.

وی عنوان کرد: تمام مالکان و بهره برداران شهر بازی‌ها و زمین‌های بازی موظفند به منظور تامین ایمنی استفاده کنندگان از وسایل بازی، کاربران دستگاه‌ها را جهت گذراندن آموزش‌های لازم به اداره کل استاندارد معرفی کنند.

مدیرکل استاندارد ایلام در پایان گفت: از کلیه همشهریان عزیز تقاضامندیم به جهت حفظ ایمنی و سلامت کودکان خود از وسایل غیر استاندارد که برچسب تایید و گواهی ایمنی استاندارد ندارند، استفاده نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز