خبرگزاری کار ایران

مدیر کل زندان‌های استان ایلام:

رنامه‌های آموزشی در سطح زندان‌ها با رویکرد اصلاحی دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۵۴

برای زندانیان برنامه های آموزشی توسعه یافته در نظر گرفته به طوریکه زمینه اشتغال آنها در خارج از زندان نیز فراهم شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان به همراه معاون آموزشی و کار‌شناسان این واحد با مدیر کل امور زندان‌ها و کار‌شناسان این واحد در سالن جلسات امور زندانهای استان دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، در این جلسه در ابتدا آقای موسوی مدیر کل زندانهای استان ایلام خاطر نشان کرد: برنامه‌های آموزشی، کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارت آموزی در سطح زندان‌ها با رویکردی اصلاحی و تربیتی دنبال می‌شود و ضمن پر کردن اوقات فراغت زندانیان، از آسیب‌های رفتاری آنان می‌کاهد و امنیت، نظم و انضباط را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین اظهار داشت: از نقش آموزش در ایجاد امنیت در سطح زندان‌ها نباید غافل بود و به عنوان اهرمی اصلاحی و تربیتی از آن یاد کرد و اینکه تنوع در رشته‌ها و مهارت آموزی یکی از عوامل جذب زندانیان به این برنامه‌هاست.

ایشان در ادامه سخنان خود عنوان کردند: فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان توسط برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی، متضمن سلامت جسمانی و روانی زندانیان است که همکاری روز افزون اداره کل فنی و حرفه‌ای را با مجموعه زندان‌ها از عوامل مهم و تأثیر گذار در تحقق اهداف اصلاحی و تربیت دانست.

در این جلسه مهندس امانی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بر آموزش‌های اثر بخش در سطح زندان‌ها تأکید داشت و گفت: خروجی مطلوب از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در سطح زندان‌ها برای زندانیان و نتایج اثر بخش آن‌ها روند اصلاح و تربیت زندانیان را سرعت می‌بخشد. وی افزود: جدای از محدودیت‌های مالی در امر آموزش و برقراری کلاس‌ها و کارگاه‌ها در سطح زندان به دنبال توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای به شکل کیفی هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: آموزش‌های ارائه شده که در زندان‌ها با همکاری زندان و فنی و حرفه‌ای برگزار می‌گردد می‌بایست آموزش‌هایی کاربردی و متناسب با بازار کار و نیاز آن به شکل کوتاه مدت و کم هزینه باشد.

وی افزود: مهارت آموزی می‌بایست به نوعی دنبال شود که با هزینه کم و درآمد زیاد به تولید محصول و آثار بینجامد و در بین زندانیان می‌بایست استعداد سنجی شود و از علاقمندی زندانیان برای کار و مهارت آموزی در رشته‌های مختلف استفاده شود.

وی با تأکید بر برنامه‌های محصول محور در سطح زندان افزود، لازم است برای زندانیان رأی باز برنامه‌های آموزشی توسعه یابد به طوریکه زمینه اشتغال آن‌ها در خارج از زندان نیز فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز