خبرگزاری کار ایران

مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۳۲

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه های حضوری در پاسخ به مطالبات مردمی و دسترسی آسان به آموزش عالی کشور یک دانشگاه کاملاً موفق بوده است.

مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاداسلامی واحد ایلام با حضور استاندار ایلام، رئیس سابق دانشگاه آزاد، نماینده تام‌الاختیار رئیس عالیه دانشگاه آزاد و رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد ایلام، اساتید و شماری از دانشجویان در سالن بنیاد حفظ آثار و ارزشهای اسلامی برگزار شد.
به گزارش ایلنا در ابتدا این مراسم رئیس نهاد رهبری دانشگاه آزاد ایلام حجت الاسلام والمسلمین همتی گفت: ما به دین و مکتب و آیین اسلام اعتقاد داریم و انسان در مکتب اسلام خلیفه خدا و اشرف مخلوقات مسئولیت امانت الهی را برعهده دارد. بنابراین سزاوار‌ترین مردم به قبول مسئولیت در این مکتب و توانا‌ترین آن‌ها در اجرای آن و دانا‌ترین آن‌ها به آموزه‌ها و دستورات این به شرط دوری از مادی گرایی است.
وی افزود: به سهم خودم از حجت الاسلام دکتر حسینی نیا ریاست سابق دانشگاه آزاداسلامی واحد ایلام که زحمات زیادی را متقبل نمودند و با تدبیر و دلسوزی امورات را پیش بردند و قطعاً در پیشگاه خداوند متعال با اجر و پاداش مضاعف همراه می‌شود تشکر فراوان دارم و برای جناب آقای شهریار عباسی که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را هم اکنون برعهده گرفتند آرزوی توفیق دارم. وجه اشتراک این دو بزرگوار در این است که هیچکدام تشنه قدرت نبودند و همچنین از واگذاری مسئولیت اندوهگین نشده‌اند.
محمد رضا حسینی نیا رئیس سابق دانشگاه آزاد واحد ایلام گفت: از روسای سابق دانشگاه آزاداسلامی واحد ایلام جناب آقای شریفی راد، آقای نصرت اله حیدری، عادل نوروزی که زحمات زیادی را متقبل نموده‌اند تشکر می‌کنم و این سمت را به شهریار عباسی تبریک عرض می‌کنم.
حسینی نیا ادامه داد: خداوند متعال با وجود اینکه ملائکه‌ای دارد که تا روز قیامت سجده کنندگان هستند اما انسان را برگزید تا در میان عقل و هوس یکی را برگزیند و برای این امر مهم ۱۲۴ هزار پیغمبر فرستاد و کتاب‌های آسمانی بویژه قران کریم را نازل نمود و در طول تاریخ بسترهای فراوان رشد و تکامل و تعالی انسان مهیا کرد تا انسان راه راست را انتخاب کند.
وی گفت: دانشگاه هم یک بستر مناسبی است که در قرون معاصر برای گام برداشتن در دو عرصه علم و دانش و تهذیب نفس و اخلاق تلاش‌های فراوانی را داشته است.
حسینی نیا ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی هم از برکات انقلاب است و متناسب با اصل ۴۴ قانون اساسی می‌باشد که خدمات شایانی را برای نظام داشته که دانشجویان نخبه‌ای را تحویل جامعه داده است و این خود مایه افتخار برای نظام مقدس می‌باشد.
وی گفت: نفس با برکت و قدوسی امام(ره) به دانشگاه آزاداسلامی باعثشد که امروزه ۴۶۰ واحد و مرکز دانشگاهی در داخل و خارج کشور داشته باشیم.
اگرچه از نظر رتبه بندی در رتبه خوبی نیستیم اما امیدواریم که دانشگاه آزاد با گام‌های استوارتری به قله پیشرفت و ترقی نزدیک شود.
حسینی نیا بیان داشت: امروزه رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا ۴۳۰ می‌باشد که امیدواریم به لطف خداوند متعال و همت مسئولین این رتبه به زیر عددصد برسد.
باید قدر دانشگاه آزاد اسلامی را دانست و فرهیختگان و نخبگان کمک کنند در دو عرصه علم و اخلاق و در مجموع برای تربیت نیروی انسانی برای اداره کشور گام برداریم و این یک وظیفه سنگین است.
وی اظهار داشت: به صورت کلی چندین کار را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام انجام داده‌ام که به بعضی از آن‌ها را ارائه می‌دهم.
هدف ما در مدیریت قانون گرایی بود و انسان باید ظرفیتش را بالا ببرد و از هیچ گونه انتقادی نهراسد و اگر این قانون گرایی ملاک ما در کشور باشد قطعاً کشور ما پیشرفت‌های بیشتری خواهد داشت.
اخلاق محوری از دیگر مواردی بود که در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی تأثیز به سزایی داشت و از دیگر موارد می‌توان به شایسته سالاری و عدالت محوری اشاره کرد.
یکی از اموراتی را که انجام داده‌ایم این بود که امتیاز دانشگاه آزاد را از ۷۶۰ به ۱۱۰۰ رساندیم.
از لحاظ آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۸۲۲ دانشجو را در ترم گذشته با اطلاع رسانی خوب و بالا ثبت نام کردیم. و آزمون کار‌شناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی را با ۶۸۰۰ شرکت کننده برگزار نمودیم.
ساماندهی اینترنت دانشگاه، جذب صد در صدی بودجه پژوهشی، برگزاری همایش‌های مقاومت اقتصادی از دیگر مواردی می‌باشد که آن‌ها را به انجام رساندیم.
از دیگر موارد می‌توان اشاره به نیروهای انسانی دانشگاه آزاد اسلامی داشت که از ۱۵ سال گذشته بلاتکلیف بودند و ما افرادی که به صورت قرارداد معین بوده‌اند به رسمی آزمایشی و اینکه افرادی با قرارداد رسمی آزمایشی را به صورت رسمی قطعی ارتقاء داده‌ایم.
در بحثمرمت و نگهداری و تعمیر ساختمانهایی را که به این امر نیاز داشتند به ویژه خوابگاه‌ها امورات را به انجام رسانده‌ایم.
شهریار عباسی رئیس جدید دانشگاه آزاداسلامی واحد ایلام در مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: در ابتدا لازم می‌دانم سپاس خود را از ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی جناب دکتر میرزاده و هیئت رئیسه دانشگاه اعلام کنم که بار سنگین مسئولیت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را به بنده واگذار نموده‌اند و از عنایت این عزیزان کمال تشکر و قدردانی را دارم. از مدیران گذشته که مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده داشتند هم سپاسگزارم و هفته پژوهش را به پژوهشگران عرصه علم و فناوری تبریک عرض می‌کنم.
عباسی بیان داشت: در سایه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) که یک تحول بنیادی و فرهنگی در کشور رخ داد و آن تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود و این مسئله به پیشنهاد آیت اله هاشمی و کمک مالی حضرت امام(ره) و حمایت‌های معنوی و فکری مقام معظم رهبری و تلاش‌های دکتر جاسبی صورت گرفت و به دنبال اشتیاق جوانان این مرز وبوم در کسب دانش، دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شد و توانست سد کنکور را به نفع توسعه علم بشکند. بی‌شک دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه‌های حضوری در پاسخ به مطالبات مردمی و دسترسی آسان به آموزش عالی کشور یک دانشگاه کاملاً موفق بوده است.
وی ادامه داد: دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در ابعاد علمی، آموزشی و پژوهشی و فرهنگی بسیار گرانقدر است که بیش از چهار میلیون نفر دانشجو داریم که دو میلیون نفر فارغ التحصیل شده‌اند و زمینه اشتغال برای صد‌ها هزار نفر را فراهم کرده‌ایم و دانشگاه آزاد اسلامی دارای بیش از پنجاه هزار عضو هیئت علمی است. به راستی اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود الان در چه وضعیتی بودیم. آیا ما شاهد مهاجرت نخبگان و جوانان به خارج از کشور برای ادامه تحصیل نبودیم و خروج میلیون‌ها دلار از کشور می‌توانست مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.
بهمن یزدی صمدی یکی از چهره‌های ماندگار و نماینده تام‌الاختیار رئیس عالیه دانشگاه آزاد نیز در این مراسم گفت: دانشگاه باید بتواند کاردان تربیت کند و برای رسیدن به این هدف لازم است کیفیت علمی آموزشی ارتقاء یابد.
صمدی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی خوشبختانه از لحاظ کمیت به پیشرفت خوبی رسیده است و اکنون باید به کمیت توجه داشته باشد و البته از چند سال پیش بحثکیفیت مطرح شد و توجه داریم که ارتقاء کیفیت یک امر تدریجی است و ظرف مدت کوتاه انجام پذیر نمی‌باشد برای رسیدن به کیفیت بایستی هیئت علمی برای مطالعه، تدریس، نوشتن مقاله و تحقیق و دانشجویان برای علم آموزی و همگی برای انجام این امر تلاش کنند.
وی ادامه داد: از تلاش‌های حسینی‌نیا رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به واسطه تلاش ۱۴ ماهه وی تقدیر و تشکر می‌کنم.
این مسئول اضافه کرد: کار اجرایی در شرایط گذشته دانشگاه آزاد کار بسیار سختی بود که جای تقدیر دارد چون در واقع ایثار کرده است.
صمدی‌یزدی تصریح کرد: برای شهریار عباسی رئیس جدید دانشگاه آزاد واحد ایلام نیز آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.
نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای استان‌های کردستان، کرمانشاه و ایلام گفت: عباسی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانش‌یاران افتخارآمیز استان ایلام است.
وی ادامه داد: امیدوارم روند توسعه آموزشی در دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه آزاد شتاب بیشتری بگیرد.
این مسئول اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این راستا از هیچ تلاشی و کوششی دریغ نخواهد کرد.
یزدی‌صمدی تصریح کرد: امیدوارم با مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و همکاری و مساعدت همه کارکنان، دانشجویان و اساتید در راه توسعه و پیشرفت علم موفقیت‌هایی حاصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز