خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام:

پژوهش، ضامن پیشرفت وتوسعه پایدار در هر جامعه ای است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۹۴

پژوهش ضامن پیشرفت وتوسعه پایدار در هر جامعه ای است / بخش صنعت باید ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی داشته باشد.

ایلنا: رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحدایلام تاکید کرد: پژوهش ضامن پیشرفت وتوسعه پایدار در هر جامعه ای است.

به گزارش " ایلنا " ٰ، " شهریار عباسی " که در مراسم تجلیل از اساتید و محققان برتراین دانشگاه سخن می گفت، تصریح کرد: بخش صنعت باید نیازهایش را به دانشگاه انتقال دهد و این امر می تواند در کاربردی کردن پژوهش ها مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحدایلام افزود: آموزش وپژوهش دوبال پیشرفت دانشگاهها هستند واگر این دو رشد خوبی داشته باشندٰ قطعا در توسعه مراکز آموزش عالی موثر خواهند بود.

وی گفت: متاسفانه در مراکز آموزش عالی رشد این دو بخش متوازن نیست ودر این شرایط نمی توان به توسعه پایدار فکر کرد.

" عباسی " با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه توسعه علمی کشور مبنی بر اینکه نباید علم، پژوهش و فناوری فقط در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور مطرح شود، عنوان کرد: تمام ادارات ودستگاهها باید در زمینه تحقیق وپژوهش کوشا باشند و و دستاوردهای علمی در معرض دید عموم قرار گیرد تا فرهنگ توسعه علمی در کشور، نهادینه شود.

در پایان این مراسم از تنی چند از اعضای هیات علمی دانشگاه؛ آقایان دکتر محمد باقرآرایش، دکتر محمد علی کرمی، دکتر ابراهیم مرادی، دکتر جمال صیدی و دکتر رحمت الله محمدی پور به عنوان پژوهشگران برتر و از تشکل ها وانجمن های علمی تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز