خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام:

۲۳ بهمن بعنوان روز " ورزش و شهادت " تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۰۴

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام: پیشنهاد برای پیگیری ثبت روز ۲۳ بهمن بعنوان روز ورزش و شهادت در تقویم ملی مطرح وبرای پیگیری از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید.

ایلنا: مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: پیشنهاد این اداره کل برای پیگیری ثبت روز ۲۳ بهمن به عنوان روز " ورزش و شهادت " در تقویم ملی مطرح و برای پیگیری از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید.

به گزارش " ایلنا " از ایلام، " فتاحی " افزود: در طول دوران دفاع مقدس جامعه ورزشی همراه و همدوش با سایر اقشار ملت از کیان نظام مقدس اسلامی دفاع کرد ودر در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرد.

وی ادامه داد: شهادت ۸۰ ورزشکار و قهرمان ایلامی و صدها جانباز گوشه ای از افتخارات جامعه ورزش در آن دوران است.

این مسئول بیان داشت: بمباران وحشیانه زمین فوتبال چوار در روز ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ وشهادت ۱۵ نفر از ورزشکاران و تماشاگران این حادثه به عنوان یک سند بین المللی، مظلومیت مردم ایران در سالهای جنگ تحمیلی را رقم زد.

وی اضافه کرد: ثبت این روز در تقویم ملی کمترین کاری است که می توان برای شهدای عزیز جامعه ورزشی کرد که امیدوارم حمایت لازم از این اقدام فرهنگی ورزشی بعمل آید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام اعلام کرد: گسترش زیر ساخت های ورزشی چوار، برگزاری مراسمات باشکوه در این روز در سراسر کشور وتداوم کارهای فرهنگی در حوزه ورزشی از مهمترین اهداف اداره کل برای ارائه این پیشنهاد بوده است.

فتاحی در پایان ضمن تشکر از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست در پیگیری این پیشنهاد از طریق مراجع ذیصلاح کشوری همکاری لازم را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز