خبرگزاری کار ایران

عامل انتشار مطالب غیر اخلاقی فضای مجازی دستگیر شد

کد خبر : ۱۴۲۹۴۶

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فا استان ایلام از شناسایی و دستگیر عامل هرزه نگاری و آموزش آن در فضای مجازی خبر داد.

ایلنا: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فا استان ایلام از شناسایی و دستگیر عامل هرزه نگاری و آموزش آن در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایلنا " علی عباسی کسانی " در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس در یکی از شبکه های اجتماعی با صفحه ای مواجه که در آن فردی با شناسه کاربری خاص(غیر اخلاقی) اقدام به هرزه نگاری و تحریک دیگر کاربران این شبکه(حوزه استان) به مسائل خلاف عفت و همجنسگرایی می کرد.

سرگرد کسانی در ادامه افزود: به فعالیت گسترده و حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با تلاش شبانه روزی کارشناسان و با انجام اقدامات فنی و تخصصی و استفاده از روش های مختلف هویت متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر که در ابتدا منکر اتهام شد اما پس از مواجه با مستندات محکم و غیر قابل انکار پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد در نهایت متهم به همراه پرونده برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرگرد کسانی اظهار داشت: از آسیب های جدی شبکه های اجتماعی موارد غیر اخلاقی است که کاربران روان پریش با توجه به هویت پنهان خود به آن مبادرت می نمایند و از کاربران فضای مجازی به خصوص کاربرانی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند خواست در شبکه های اجتماعی داخلی که محیط سالم تری دارند عضو شوند.

وی اضافه کرد: درخواست دوستی کاربران ناشناس را تایید ننمایند واز در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی خود در اختیار چنین افرادی خودداری کنند.

وی در پایان یادآور شد: پلیس فتا با این گونه موارد بشدت مقابله خواهد کرد و از هموطنان خواست در صورت مواجه با چنین مواردی مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice. ir گزارش یا با شماره تلفن های ۶۵-۲۱۸۲۳۶۱ - ۰۸۴۱ تماس حاصل نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز