خبرگزاری کار ایران

مجری طرح توسعه، تجهیزو نوسازی دشت‌های عباس، فکه وعین خوش:

توسعه و تجهیز اراضی دشت عباس دهلران در حال اجراست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۹۵

مجری طرح توسعه، تجهیزو نوسازی دشت های عباس، فکه وعین خوش: طرح توسعه، تجهیز و نوسازی دشت های عباس، فکه وعین خوش یکی از مهمترین طرح های ملی در بخش کشاورزی استان است که به زودی تکمیل می شود.

علی رحمانی مجری طرح توسعه، تجهیزو نوسازی دشت‌های عباس، فکه وعین خوش گفت: طرح توسعه، تجهیز و نوسازی دشت‌های عباس، فکه وعین خوش یکی از مهم‌ترین طرح‌های ملی در بخش کشاورزی استان است که به زودی تکمیل می‌شود.
به گزارش ایلنا وی بیان داشت: این طرح۵۳ هزار هکتار از زمین‌های خشک را برای کشاورزی آماده می‌کند.
رحمانی افزود: اجرای این طرح علاوه بر دو برابر شدن سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی استان میزان تولید را هم دو برابر می‌کند.
وی اضافه کرد: در مرحله اول آب دریاچه پشت سد کرخه از طریق ۶.۵ کیلومتر تونل انتقال آب با ظرفیت ۸۰ متر مکعب در ثانیه از طریق کانال به اراضی دشت‌های عباس، فکه وعین خوش منتقل می‌شود.
رحمانی ادامه داد: در مرحله دوم با اجرای ده‌ها کیلومتر کانال اصلی در مناطق عین خوش و فکه هم اکنون ۲۹۰ کیلومتر لوله پلی اتیلن در منطقه فکه در دل خاک جای می‌گیرد تا آب در آینده نزدیک به زمین‌های تشنه این منطقه حیاتی دوباره ببخشد.
این مسئول اظهار داشت برای اجرای این طرح مهم دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.
وی بیان داشت: در نیمه اول سال آینده کل طرح به بهره برداری می‌رسد.
وی تصریح کرد: با اجرای کامل طرح توسعه، تجهیز ونوسازی این دشت‌ها علاوه بر افزایش سطح زیر کشت اراضی استان ایلام، تولید محصولات کشاورزی در استان هم از یک میلیون تن به دو میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز