خبرگزاری کار ایران

شهردار ایلام:

برون‌سپاری فعالیت‌های شهرداری ایلام سهولت در کار را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۳۷

برای نخستین‌بار یکی از خدمات شهرداری بر بسترIT برون سپاری شد و به دفاتر پیشخوان واگذار شد. سامانه نرم افزار محاسبه عوارض خودرو از طریق سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری پیاده‌سازی شده است.

حبیب‌الله منصورپور اظهار داشت: کاربرون‌سپاری خدمت شهرداری ایلام آغاز شده است.

به گزارش ایلنا شهردار ایلام گفت: برای نخستین‌بار یکی از خدمات شهرداری بر بسترIT برون سپاری شد و به دفاتر پیشخوان واگذار شد. سامانه نرم افزار محاسبه عوارض خودرو از طریق سازمان فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری پیاده‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: نحوه محاسبه بر اساس تعرفه اعلام شده از سوی اداره کل امور مالیاتی در ابتدای هر سال برای هر خودرو مبلغ عوارض سالیانه مختلف استاما بهازای هر سال تأ‌خیر در پرداخت عوارض ماهانه دو درصد میزان عوارض سالیانه محاسبه و از مودی دریافت می‌شود. در سنوات گذشته شهروندان به صورت حضوری به شهرداری مراجعه و پس از دریافت فیش و پرداخت در بانک مجددا به شهرداری مراجعه کرده و پس از ارائه فیش پرداخت شده قبض وصول و برچسب دریافت می‌کردند.

شهردار ایلام گفت: پس از راه‌اندازی سیستم دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری ایلام نخواهد بود و این موضوع سبب کاهش ترافیک شهری، کاهش ازدحام جمعیت در شهرداری حداکثر استفاده زمان و… می‌شود. حذف مراجعه شهروندان به بانک به صورت فیزیکی، کاهش هزینه چاپ و کاغذ و کاهش استهلاکدستگاه‌های حوزه IT از دیگر مزیت‌های این طرح است.

منصور پور اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به تمام دفاتر پیشخوان سطح شهر ایلام با ارائه کارت خودرو و در صورت پرداخت عوارض سال‌های گذشته نسبت به ارائه آنها اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر