خبرگزاری کار ایران

گواهی نامه تایید صلاحیت دو آزمایشگاه همکار در استان ایلام باطل شد

کد خبر : ۱۶۳۴۴۲

گواهی نامه تایید صلاحیت دو آزمایشگاه همکار در استان ایلام در کمیته فنی تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار، مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به نظر این کمیته رای به ابطال گواهی آن‌ها داده شد.

رییس اداره تایید صلاحیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت اداره کل استاندارد ایلام گفت: گواهی نامه تایید صلاحیت دو آزمایشگاه همکار در استان ایلام در کمیته فنی تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار، مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به نظر این کمیته رای به ابطال گواهی آن‌ها داده شد.

به گزارش ایلنا، فرزانه کریمی افزود: گواهی نامه تایید صلاحیت این آزمایشگاه‌ها که در حوزه صنایع ساختمانی و معدنی به عنوان آزمایشگاه همکار فعالیت داشتند به دلیل نداشتن شرایط لازم برای فعالیت و عدم ارایه مستندات مربوطه جهت تمدید، لغو و باطل شد.

وی خاطر نشان کرد: بازنگری تمام گواهینامه‌های آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده، در دستور کار کار‌شناسان این اداره کل قرار دارد.

کریمی اعلام کرد: به منظور نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده در استان، هرگونه افزایش دامنه فعالیت‌های آزمایشگاهی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی، نسبت به تمدید گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه اقدام می‌شود.

وی گفت: در صورت عدم همکاری آزمایشگاه آزمون تایید صلاحیت شده، نسبت به تعلیق گواهینامه حداقل پس از دو بار اخطار کتبی از سوی اداره کل، اقدام می‌شود.

آزمایشگاه‌های همکار(اکرودیته) استاندارد، آزمایشگاه‌هایی از بخش‌های خصوصی و یا دولتی هستند که طبق قانون و با رعایت شرایط استاندارد در زمینه آزمایش کالا‌ها و صدور نتیجه آزمون، با سازمان ملی استاندارد همکاری می‌کنند.

در حال حاضر تعداد ۹ آزمایشگاه همکار استاندارد در استان ایلام وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر