خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

کلاه ایمنی خطرات موتورسواری را به حداقل می‌رساند

کد خبر : ۱۶۹۴۲۳

متقاضیان اخذ گواهینامه موتور سیکلت و استفاده از موتورسیکلت می‌بایست با انتخاب مناسب کلاه ایمنی مناسب با نوع وسیله دو چرخ و شرایط رانندگی، همواره از آن به صورت دقیق، صحیح و کامل استفاده کنید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند کمک موثری در کاهش مرگ و میر موتور سواران داشته باشد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «محمد رسولی» عنوان کرد: هنگام راندن موتورسیکلت، بر خلاف خودرو، تمام بدن راکب موتور در معرض ضربه و خطرات ناشی از سوانح رانندگی است که با استفاده از کلاه ایمنی استاندارد می‌توان میزان این خطرات را به حداقل رساند.

وی ضمن توصیه به موتور سواران نسبت به استفاده از کلاه ایمنی استاندارد درهر شرایط آب و هوایی عنوان کرد متقاضیان اخذ گواهینامه موتور سیکلت و استفاده از موتورسیکلت می‌بایست با انتخاب مناسب کلاه ایمنی مناسب با نوع وسیله دو چرخ و شرایط رانندگی، همواره از آن به صورت دقیق، صحیح و کامل استفاده کنید.

وی گفت: کلاه ایمنی باید استاندارد باشد بطوریکه قسمت بیرونی کلاه ایمنی بایستی از مواد سخت، مقاوم و جاذب ضربه و ABC لایه میانی نیز از مواد ضربه گیر، غیر سمی و بی‌خطر و لایه داخلی که با قسمت سر موتورسوار در تماس است از مواد جاذب عرق و تهویه پذیر ساخته شده باشد.

وی با اشاره به اجزای کلاه ایمنی اشاره و اضافه کرد: کلاه ایمنی بایستی بند مخصوص و ایمن داشته باشد که به قسمت سر بسته شود و طلق کلاه ایمنی نیز بایستی از مواد شفاف و فشرده ساخته شده باشد که درصد شفافیت آن حداقل ۸۵ درصد باشد.

رسولی تصریح کرد: کلاه ایمنی بایستی در برابر برخورد با اشیاء مقاوم و توانایی جذب ضربات را داشته باشد و آن‌ها را به سر فرد انتقال ندهد همچنین کلاه ایمنی باید از یک لایه فلزی اصلی، کمکی و یک لایه ابری در داخل برخوردار باشدتا بتواند یک کلاه استاندارد باشد.

وی برگزاری کارگاههای آموزشی موتور سیکلت سواران قانونمند را گامی مهم در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی موتور سیکلت سواران دانست و ادامه داد: همه سازمان‌ها و نهاد‌ها خصوصأ سازمان فرهنگی و تبلیغی باید نسبت به این موضوع حساس و در راستای کاهش تصادف موتور سیکلت سواران به پلیس کمک کنند.

سرهنگ رسولی در پایان اظهار داشت: راهنمایی ورانندگی استان ایلام بر اساس وظیفه و رسالتی که بر عهده دارد وبرابرطرحهای اجرایی پیش بینی شده، به منظور کاهش تلفات وخسارات ناشی از تصادفات، به طور پیوسته وقاطعانه با موتور سیکلت سوارانی که فاقد کلاه ایمنی باشند، برخورد قانونی به عمل می‌آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز