خبرگزاری کار ایران

حداکثر زمان بستن کمربند ایمنی فقط ۱۰ ثانیه است

کد خبر : ۱۶۹۹۷۱

بستن کمربند ایمنی مهمترین عامل تضمین کننده در پیشگیری از مرگ و میر، ضربه ها و خونریزی های مغزی حاصل از تصادفات است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: بستن کمربند ایمنی مهمترین عامل تضمین کننده در پیشگیری از مرگ و میر، ضربه ها و خونریزی های مغزی حاصل از تصادفات است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ " محمدرسولی " گفت: تحقیقات و آمار پزشکان نشان می دهد که موثرترین وسایل کاهش مرگ و میر و جراحات جدی در تصادفات کمربند ایمنی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حداکثر مدت زمان بستن کمربند ایمنی فقط ۱۰ ثانیه است گفت: بستن کمربند ایمنی را جدی بگیرید و به خاطر این ۱۰ ثانیه زندگیتان را به خطر نیاندازید.

وی عنوان کرد: شایع ترین علت نبستن کمربند ایمنی عدم آگاهی بوده یعنی راننده باور ندارد که کمربند ایمنی در لحظه حادثه نجات بخش زندگی اوست، برای حل این مسئله و خوشبینی راننده که اطمینان دارد اتفاقی برایش نمی افتد و اصلا تصادف نمی کند؛ کار فرهنگی لازم است یعنی باید از طریق آموزش توام با تفکر، اولاً راننده ها را با کارکرد و فایده های کمربند ایمنی آشنا کرد و دوم اینکه باورها را نسبت به کمربند ایمنی تغییر داد.

سرهنگ رسولی گفت: کمربند ایمنی و کیسه های هوا در خودروها نه تنها از برخورد سر و سینه به داشبورد و یا حتی پرتاپ شدن به بیرون جلوگیری می کند بلکه از کلیه های راننده و یا سرنشین محافظت می کند.

وی اظهار داشت: تحقیقات نشان داده در اثر شدت تصادفات راننده و یا سرنشین خودرویی که کمربند ایمنی را بسته و خودروی آنها نیز به کیسه هوا مجهز بوده اند کلیه آنها کمتر آسیب دیده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام در پایان به رانندگان هشدار داد: کودکان و نوجوانانی که والدینشان قانون بستن کمربند ایمنی را رعایت نمی کنند، در صورت بروز حادثه بهای آن را به صورت صدمات شدید جسمی و روحی پرداخت می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز