خبرگزاری کار ایران

تعامل با دیوان محاسبات از اشتباهات مالی دستگاه ها جلوگیری می کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۳۵۲

استاندار ایلام در جلسه شورای اداری: تعامل با دیوان محاسبات از اشتباهات مالی دستگاه ها جلوگیری می کند.

استاندار ایلام در جلسه شورای اداری گفت: اگر دستگاه های اجرایی تعامل و همکاری بیشتری با دیوان محاسبات داشته باشند از بروز مشکلات و تخلفات مالی در دستگا هها پیشگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهندس محمد رضا مروارید در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور، معاون ایشان، نماینده استان در مجلس شورای اسلامی و معاونین استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد با تأکید بر این مسئله خاطر نشان کرد: دیوان محاسبات وظیفه نظارت بر هزینه کل کشور و همه ی دستگاه هایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند را بر عهده دارد.

نماینده ی عالی دولت با تشکر از حضور جناب آقای دکتر رحیمی ریاست محترم دیوان محاسبات کشور فریدون همتی معاون دیوان و هیئت همراه به استان ایلام خاطر نشان کرد: انشاء ا… با حضور ایشان در استان از سیاست های جدید دیوان برای همکاری و تعامل بیشتر با دستگاه های اجرایی اطلاع کافی حاصل خواهد شد و مدیران می توانند در زمینه افزایش هماهنگی و تعامل با دیوان اقدامات موثری را در دستگاه های اجرایی صورت دهند.

استاندار ایلام با اشاره به وظایف بسیار حساس و تأثیرگذار دیوان محاسبات کشور در صیانت و نظارت بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی اظهارداشت: دیوان نقش بسزایی در سلامت اداری و مالی کشور دارد و تفریغ بودجه از کارهای اساسی است که هر ساله با تلاش همکاران دیوان محاسبات به مجلس ارائه می شود.

وی با انتقاد از روش های پیش و تعاملات گذشته دستگاه ها با دیوان محاسبات کشور ابراز داشت: در زمان ریاست دکتر رحمانی فضلی همواره مشکلات بسیاری با دولت بر سر تفریغ بودجه وجود داشت که ناشی از عدم همکاری و تعامل بین دولت و دیوان محاسبات بود که انشاء الله اکنون با افزایش تعاملات و همکاری ها از بروز مشکلات مالی در دستگاه ها پیشگیری لازم به عمل خواهد آمد.

استاندار ایلام تأکید کرد: فعالیتهای مالی دستگاه ها باید با نظارت دیوان محاسبات انجام گیرد و در این زمینه باید از راهنمایی ها و مشاوره های این عزیزان بهره برد.

مروارید یکی از فعالیتهای بسیار موثر دیوان را پیشگیری از وقوع تخلفات و فعالیتهای خلاف قانون درحوزه مالی دستگاه های دولتی دانست و تصریح کرد: می توان با اطلاع رسانی و آموزش موثر مدیران از بسیاری مشکلات حوزه ی مالی دستگاه ها جلوگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز