خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام:

وقف بهترین روش مردمی کردن اقتصاد است

کد خبر : ۱۷۹۷۲۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، وقف را یکی از بهترین و موثرترین شیوه های مردمی کردن اقتصاد در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، وقف را یکی از بهترین و موثرترین شیوه های مردمی کردن اقتصاد در جامعه دانست.

به گزارش ایلنا از ایلام؛ حجت الاسلام محمد کاروند اظهار کرد: با همگانی شدن فرهنگ وقف، ثروت بین اقشار ضعیف و نیازمند حمایت جامعه، تقسیم و مشکلات فراوانی از پیش روی جامعه و دولت برداشته می شود.

وی مهمترین روش به منظور گسترش فرهنگ وقف تبلیغ از طریق رسانه های جمعی به ویژه صدا و سیما دانست و افزود: دولت می تواند با اختصاص اعتبار به منظور ساخت برنامه هایی با مضمون وقف به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه همگانی شدن وقف را فراهم کند.

حجت الاسلام کاروند، تصریح کرد: استان ایلام از لحاظ وقف انتفاعی به ویژه وقف برای مسجد و حسینیه مشکلی نداشته ولی در زمینه وقف منفعتی نیازمند تبلیغ و فرهنگ سازی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با بیان اینکه تاکنون ۳۷۶ موقوفه استان در سامانه جامع بقاع و موقوفات کشور به ثبت رسیده است، یادآور شد: تعداد موقوفات ثبتی در سال ۹۲،۴۰ مورد و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۷ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

وی، اضافه کرد: از بین موقوفات صورت گرفته خوشبختانه تعدادی با نیت کمک به ایتام، گسترش فرهنگ وقف، آموزش قرآن، نماز و روضه خوانی حضرت فاطمه زهرا(س) وقف شده است.

حجت الاسلام کاروند به برنامه های سال ۹۲ اداره کل اوقاف استان در خصوص گسترش فرهنگ وقف اشاره کرد و افزود: اعزام روحانیون تبلیغی در ایام محرم، صفر، رمضان و فاطمیه به مناطق مختلف استان با محوریت تبلیغ وقف، برگزاری همایش وقف، رسانه و یاوران وقف به منظور تجلیل از واقفان استان، برگزاری نشست های متعدد با اصناف و بازاریان، دانشگاهیان و اساتید به منظور آشنایی اقشار مردم با کارکردهای وقف از جمله این برنامه ها بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، ساخت تیزر تبلیغ وقف و پخش از سیمای استان، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع وقف، ساخت ۲۵ برنامه ۵ دقیقه ای جهت پخش از سیمای ایلام، تهیه و توزیع بروشور و برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و دیوارنویسی با مضمون وقف در سطح شهر ها و بقاع متبرکه استان از دیگر این برنامه هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز