خبرگزاری کار ایران

سرگرد کسانی:

شبکه های اجتماعی سبک های زندگی غربی را تبلیغ می کند

کد خبر : ۱۸۱۳۴۴

استفاده بی رویه و بدون آگاهی از شبکه های اجتماعی که سبک های مختلف زندگی غربی را آموزش می دهند می تواند آسیب زا باشند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی ایلام گفت: استفاده بی رویه و بدون آگاهی از شبکه های اجتماعی که سبک های مختلف زندگی غربی را آموزش می دهند می تواند آسیب زا باشند.

به گزارش ایلنا از ایلام، سرگرد " علی عباسی کسانی " با اشاره به استفاده از شبکه های اجتماعی، اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای عمومی انسان ارتباطات اجتماعی است که باید با محیط وافراد پیرامون خود داشته باشد اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی آوردن مردم به استفاده از فضای مجازی این ارتباطات بیشتر جنبه مجازی به خود گرفته است.

وی گفت: دسترسی، تعامل و ارتباط با گروه های مختلف با صرف کمترین وقت و هزینه باعثجذب کاربران به سمت ارتباطات مجازی به خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی می شود و روز به روز مورداستقبال بیشتر کاربران قرار می گیرد.

سرگرد کسانی در ادامه گفت: با توجه به ارتباطات گسترده در شبکه های اجتماعی یکی از مواردی که موردتهدید جدی قرار می گیرد فرهنگ و هویت افراد است و هنگامی که با معلومات دینی و فرهنگی کم در مقابل تهاجم و تبلیغات هدف دار معاندین قرار می گیرند امکان لرزش در باورهای فرد به وجود می آید.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت: متأسفانه مشکلات و تهدیدات شبکه های اجتماعی به خوبی اطلاع رسانی نشده و بیشتر به محاسن آن که توسعه مشارکت های اجتماعی ارتباط مجازی با دوستان و آشنایان کارکرد تبلیغی و… تأکید گردیده است.

وی ارائه آموزش های لازم به کاربران را برای حفظ کاربران از تهدیدات ناشی از تردید در باورهای دینی، اشاعه فرهنگ های مختلف، نقص حریم خصوصی، انزوا و دور ماندن از محیط های واقعی، القاء شبهات ضد دینی و بی عدالتی ضروری دانست.

سرگرد کسانی در پایان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم تقاضا داریم درصورت مشاهده جرایم اینترنتی مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا با ما تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز