خبرگزاری کار ایران

دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۴۹۱

دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول را در تولید علم در داخل کشور کسب کرد. البته این امر مرهون زحمات و تلاش جوانان ایران اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام افتخار دارد که حامی مردم غزه و فلسطین باشد و در این راستا کمیته‌ای تشکیل داده و استقبال خوبی از طرف کارکنان دانشگاه صورت گرفته و ۸۰ عضو هیئت علمی و ۵۰ کارمند در طرح جمع آوری به مردم غزه شرکت کردند و مبالغ متناسب با توان مالی خود به این موضوع اختصاص داده‌اند.

عباسی ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت در ایران اسلامی معدود خانواده‌ای ممکن است وجود داشته باشد که تحصیل کرده دانشگاه آزاد اسلامی نداشته باشد.

وی بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با پشتوانه شهریه دانشجویان در سال ۶۲ تأسیس شد و هدف از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا پاسخ به سیل عظیم مشتاقان تحصیل بود و در آن زمان بضاعت وزارت علوم برای پاسخگویی به تحصیل همه جوانان این مرز و بوم اندک بود بنابراین تعداد زیادی از جوانان مشتاقان علم راهی دیار غرب می‌شدند.

دکتر عباسی ادامه داد: با تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی که بر سه اصل استوار است: اجازه معنوی و کمک مالی حضرت امام(ره)، ترویج تفکر معنوی رهبر فرزانه انقلاب و همت و عزم جناب آقای رفسنجانی بوده که این سه اصل ماندگاری و بقای دانشگاه آزاد اسلامی را تضمین کرده است.

وی بیان داشت: استان ایلام جزء آخرین استان‌هایی بود که در سال ۷۸ دانشگاه آزاد اسلامی در آن شکل گرفت و تشکر می‌کنم از کسانی که در راه توسعه این دانشگاه قدم برداشته‌اند که اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود ثروت عظیمی از مملکت خارج می‌شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: از جمله دستاوردهای مهم دانشگاه آزاد اسلامی این است که بار عظیمی در خصوص اشتغال را از دوش دولت برداشت و امروزه بالغ بر ۵۰ هزار عضو هیئت علمی مشغول به کار در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور هستند و پیش بینی شده تا سال ۱۴۰۴ تعداد اعضای هیئت علمی که در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به کار خواهند شد بالغ بر صدهزار نفر خواهند بود.

امسال خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول را در تولید علم در داخل کشور کسب کرد البته این امر مرهون زحمات و تلاش جوانان ایران اسلامی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام ادامه داد: یکی از مولفه‌های اصلی توسعه در کشور نیروی انسانی است و تربیت نیروی انسانی از کارکردهای اصلی دانشگاه هاست و نیروی انسانی باید تخصص همراه با تعهد را به دنبال داشته باشد و دانشگاه به عنوان کانون اصلی تولید علم عمل کند. و با تربیت و پرورش نخبگان در حوزه‌های مختلف نقش اساسی را ایفا کند.

دکتر عباسی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری دنیاست و از مهم‌ترین کارکرد دانشگاه به عنوان نهاد علمی تولید دانش است که در قالب تولید فناوری بیان می‌شود و دیگری انتقال دانش می‌باشد که‌‌ همان موضوع تربیت نیروهای متخصص است و سوم استفاده از دانش برای تولید ثروت است که می‌تواند رفاه اجتماعی را در جامعه فراهم کند.

امروزه به مدد تدبیر ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت پرتوان دانشگاه که هم سو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید در عرصه آموزش عالی کشور علاوه بر توسعه کمی در آموزش، کیفیت آموزش را ارتقاء دهند و تلاش بر این است که کیفیت را سرلوحه خود قرار دهند.

امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بوده که دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص پیشرو بوده و از لحاظ افزایش بودجه فرهنگی از نیم درصد به ۴ درصد افزایش داشته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام ادامه داد: خوشبختانه رقابت‌های منفی که بین پردیس‌های علوم تحقیقات و دانشگاه آزاد شکل گرفته بود برطرف شد و در این زمینه با مسئله تجمیع ظرفیت دانشگاه، ۲۰ هزار نفر در مقطع کار‌شناسی ارشد و ۱۰ هزار نفر در مقطع دکتری به ظرفیت دانشگاه اضافه شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: تدریس ۳۰ رشته جدید در مقاطع دکتری و کار‌شناسی ارشد به تازگی پس از تصویب در سازمان مرکزی در این دانشگاه به تصویب رسیده است.

وی تاکید کرد: در خصوص تاسیس شعبه برون مرزی دانشگاه آزاد نیز تبادل نظرهایی با استاندار واسط عراق صورت گرفته که در حال مطالعه و بررسی است.

وی اضافه کرد: با پیگیری هاتی انجام شده نیز حدود ۳۰ نفر از کارکنان دانشگاه تبدیل وضعیت شده‌اند و در آینده نزدیک حدود ۴۰ نفر دیگر نیز تبدیل وضعیت خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز