خبرگزاری کار ایران

همزمان با ایام هفته دولت؛

۱۸ طرح کشاورزی در استان ایلام به بهره برداری خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۳۶

استان ایلام ۶۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که ۳۴۰ هزار هکتار آن تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۱۸ طرح کشاورزی همزمان با ایام هفته دولت در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

عبدالرضا بازدار اظهار کرد: افزون بر ۳۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها با اشتغالزایی ۵۰ نفر هزینه شده است.

وی افزود: استان ایلام ۶۰۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که ۳۴۰ هزار هکتار آن تاکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رییس جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: ۷۳ هزار هکتار از این اراضی به شکل آبی و مابقی به صورت دیم کشت می‌شوند.

بازدار همچنین از وجود ۲.۵ میلیون واحد دامی سبک و سنگین در استان ایلام خبر داد.

وی تولید سالانه محصولات دامی ایلام را ۱۶۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود و برای ارتقا وضعیت این بخش دو واحد کشتارگاه صنعتی در ایلام ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام مقدار تولید گوشت مرغ استان را ۵۰ هزار تن و مصرف سرانه ایلامی‌ها را ۱۵ هزار تن در سال اعلام کرد.

بازدار اضافه کرد: سالانه ۵۰۰ تن عسل و افزون بر ۶۰ هزار تن انواع آبزیان نیز در استان ایلام تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: ۳.۷ میلیارد متر مکعب حجم روان آب‌های استان ایلام وجود دارد که تنها یک سوم آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: یکی از اقدام‌های مهم این سازمان سازماندهی و توسعه شبکه‌های آبی استان در طی یک برنامه چهار ساله است که در این مدت ۱۲۰ هزار هکتار به اراضی آبی افزوده می‌شود.

بازدار ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی ایلام برای ارتقاء تولید محصولات کشاورزی و تقویت منابع آبی استان توسعه دو ظرفیت اراضی دشت عباس با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال و گستره ۵۰ هزار هکتار و ۷۲ هزار هکتار از مناطق حوزه رودخانه‌های مرزی با ۱۸ میلیارد ریال اعتبار را در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد: ۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام هم اکنون به شکل مکانیزه آبیاری می‌شود.

رییس جهاد کشاورزی ایلام اعلام کرد: یکی از اولویت‌های اساسی این سازمان واگذاری زمین‌های مستعد به سرمایه داران برای بهره برداری از این اراضی به صورت کشاورزی یا صنعتی و دیگر طرح‌های اشتغال زا از سوی کمیسیون‌های مختلف است.

بازدار گفت: پارسال ۱۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و ماشین‌های کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دستگاه دنباله وند هزینه شد و امسال نیز ۱۳۰ میلیارد ریال برای تامین این لوازم کشاورزی هزینه خواهد شد شد.

وی اظهار کرد: ۳۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی در استان ایلام وجود دارد که سالانه ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این زمین‌ها برداشت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز