خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام؛

اشتغال فرزندان ایثارگران، یکی از مشکلات اساسی در جامعه است

کد خبر : ۱۹۹۲۲۰

متاسفانه در کوی و برزن، و تبلیغات‌های متعدد خانواده‌های ایثارگران به عنوان کم مشکل‌ترین قشر جامعه معرفی می‌شوند در صورتی که ۲۸۳۰ فرزند ایثارگر جویای کار و متقاضی شغل در استان وجود دارد.

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، گفت: اشتغال فرزندان ایثارگران یکی از مشکلات اساسی در جامعه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: متاسفانه در کوی و برزن، و تبلیغات‌های متعدد خانواده‌های ایثارگران به عنوان کم مشکل‌ترین قشر جامعه معرفی می‌شوند در صورتی که ۲۸۳۰ فرزند ایثارگر جویای کار و متقاضی شغل در استان وجود دارد.

رستمیان به سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی در استان اشاره کرد و گفت: چرا شرکت‌های خصوصی که از امکانات و رانت استان مرزی و محروم استان ایلام استفاده می‌کند در برابر سهم ۲۵ درصدی استخدام فرزندان ایثارگران تمکین نمی‌کنند. این یکی از دغدغه‌های مادران و همسران شهیدانی که در بستر بیماری است که تنها خواستهٔ آن‌ها اشتغال فرزندشان است.

وی افزود: از برخوردهای سلیقه‌ای و بدور از انتظار برخی از کارگزاران بخش‌های خصوصی که با نگاه بخشی و نه با نگاه افتخار آمیز به جامعهٔ ایثارگر می‌نگرند انتقاد و گلایه دارم. و اگر امروز برای سرمایه‌های شما امنیتی هست به واسطهٔ خون‌های پاکی است که در این مناطق ریخته شده است.

روحیهٔ از خود گذشتگی شهیدان و مقاومت مادران شهیدی است که ارزشمند‌ترین سرمایهٔ خود را به جبهه‌ها فرستادند لذا در برابر این عظمت مسئولان جمهوری اسلامی باید و باید احترام و کرنش کنند.

درد دل ما از باید‌ها نیست از نباید هاست، مشکل ما در نگرش مسئولان بالای جامعه نیست، بلکه انتقاد ما به لایه‌های زیرین در استان ایلام است که هنوز درک این مطلب برایشان دشوار است. اگر رشادت‌های شهدا نبود، ایلام در جریان دفاع مقدس بار‌ها به دست دشمن افتاده بود. لذا ما با تمام توان تلاش می‌کنیم حضورعزتمندانهٔ ایثارگران در جامعه رواج یابد و آنهایی که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، سرمایه، خون، و شهید دادند با کمترین دغدغهٔ زندگی مواجه شوند.

رستمیان اضافه کرد: با توجه به سفارش شهدا که در وصیت نامه‌های خودشان نوشتند، پشتیبان ولی فقیه باشید و امام را تنها نگذارید ما ایثارگران به هیچ قیمتی دست از ولایت نمی‌کشیم و همواره پیرو ولی فقیه خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز