خبرگزاری کار ایران

سمینار آموزشی آشنایی با روش، شیوه نگارش و تدوین استاندارد ملی در ایلام

کد خبر : ۲۰۴۷۳۹

استاندارد در کشور ما قدمت تاریخی بسیار طولانی دارد و به استناد اسناد، به هزاره‌های قبل از میلاد می‌رسد.

سمینار آموزشی آشنایی با روش، شیوه نگارش و تدوین استاندارد ملی ایران به همت اداره استانداردسازی و آموزش و ترویج استاندارد و با تدریس مهناز همتی، رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل و با حضور مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، کار‌شناسان آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این دوره آموزشی، همتی مدرس دوره، مطالبی از جمله کاربرد استاندارد‌ها، اهداف استاندارد کردن، منافع استانداردسازی، اصول استاندارد کردن، اهداف دست اندرکاران تدوین استاندارد، سطوح استاندارد، آشنایی با سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد‌ها از نظر اجرا، استاندارد اجباری و استاندارد تشویقی را ارایه داد.

مهناز همتی با اشاره به تاریخچه استاندارد افزود: استاندارد در کشور ما قدمت تاریخی بسیار طولانی دارد و به استناد اسناد، به هزاره‌های قبل از میلاد می‌رسد.

وی در تعریف استاندارد عنوان کرد: استاندارد مدرکی است در برگیرنده قواعد، راهنمایی‌ها یا ویژگی‌هایی برای فعالیت‌ها یا نتایج آن‌ها، به منظور استفاده عمومی مکرر که از طریق اجماع و همراهی فراهم و به وسیله سازمان شناخته شده‌ای تصویب شده باشد و هدف از آن دست یابی به میزان مطلوبی از نظم در یک زمینه خاص است.

همتی ادامه داد: یکی از اصول اولیه استاندارد سازی در سطح ملی این است که استانداردسازی مقوله‌ای نیست که در یک سطح متوقف شود و یا در یک صنعت خاص به صورت محدود ایجاد گردد، بلکه رویکردی است که می‌خواهد با دنیا همراه باشد و از آن فرا‌تر رفته و در سطح بین المللی نقش داشته و تأثیر گذار باشد.

مهناز همتی اعلام کرد: اولین قدم در یادگیری مکانیزم استانداردسازی این است که روش کشورهای صنعتی را مورد مطالعه و ارزیابی قرار دهیم، زیرا بدون شناخت، نمی‌توان وارد تحولات استانداردسازی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز