خبرگزاری کار ایران

تشدید برخورد پلیس با سرویس مدارس

کد خبر : ۲۱۸۸۳۴

تخلفات سرویس‌های مدارس از چشم پلیس پنهان نیست و به‌شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: تخلفات سرویس‌های مدارس از چشم پلیس پنهان نیست و بشدت با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «محمد رسولی» در این باره گفت: پلیس با سرویس‌های غیر مجاز و یا خودروهایی که فاقد معاینه فنی و اقدام به سوار نمودن سرنشین اضافه می‌کنند بشدت برخورد می‌کند.

وی گفت: در سال گذشته خودروهایی که در قالب سرویس مدارس فعالیت داشته‌اند، ضمن آموزش باتخلفات آنان نیز برخورد برخورد قانونی صورت گرفته است، امسال نیز نسبت به آموزش رانندگان سرویس مدارس اقدام شده و توسط پلیس کنترل می‌شوند.

سرهنگ رسولی با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس در دستور کار است، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری آموزش و پرورش و با سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی با تلفیق گشتهای نظارت در ساعات بازگشایی و تعطیلی مدارس نسبت به کنترل سرویس‌های مدارس اقدام می‌‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام به والدین توصیه کرد:

۱ - سعی کنند جهت تسهیل در عبور و مرور و همچنین به منظور جلوگیری از تراکم خودرو‌ها و ترافیک در ساعات بازگشایی مدارس حدالامکان از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند.

۲ - از سرویس مدارس مناسب و رانندگان مجرب و دارای صلاحیت استفاده کنند.

۳ - نحوه عبور صحیح از خیابان را به فرزندان خود آموزش دهند و هنگام عبور از عرض خیابان موارد ایمنی را رعایت کنند.

۴ - به فرزندان خود آموزش دهید تا هنگام سوار و پیاده شدن از سرویس مدارس به دانش آموزان کوچک‌تر کمک کنند و دست و سر خود را از سرویس بیرون نیاورند.

۵ - به فرزندان خود بیاموزند به صورت دسته جمعی در کنارخیابان تردد نکنند و از شوخی و دویدن در کنار خیابان جداً پرهیز کنند.

۶ - هنگام توقف سرویس مدرسه اجازه دهند تا خودرو کاملا متوقف بعدا اقدام به پیاده شدن کنند.

وی در پایان گفت: پلیس به جهت تسهیل در عبور و مرور در خیابان‌ها و میادین اطراف مدارس مستقر می‌شوند و لذا از رانندگان تقاضامندیم ضمن همکاری باماموران راهنمایی و رانندگی از توقف‌های دوبله و یا توقف‌هایی که منجر به سد معبر می‌شوند جدا خودداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز